Dit land is ziek, doodziek. En dat terwijl we pretenderen in een verzorgingsstaat te leven. Maar het zijn niet de mensen die doodziek zijn, het huidige kabinet is chronisch ziek. Ze zouden haar in een verpleeghuis moeten dumpen zonder die beloofde duizenden handen extra aan het bed. Allemaal loze beloftes die zo pretentieus klonken tijdens de verkiezingen. De intelligente kiezer prikte er doorheen maar anderhalf miljoen mensen stonken erin en de grootste partij had er een gedoogpartner bij. En die kiezers zullen nu ook zelf ervaren wat ze hebben veroorzaakt door het rode potlood op dat hokje te laten bewegen. meer: http://goo.gl/RjJdc En wie het leest, vergeet het stuk niet te 'raten'...
Forum overzicht /
De Huiskamer /
Dit land is ziek, doodziek
Pagina:
1
hoi
ik snap je wel maar ik wil niet zeggen dat nederland doodziek is ik vind het een beetje extreem eigen lijk
gr izaak
ik snap je wel maar ik wil niet zeggen dat nederland doodziek is ik vind het een beetje extreem eigen lijk
gr izaak
Ik kan me juist heel erg vinden in dit stuk.
Misschien Izaak dat jij je al vind in een situatie van zorg in natura en dat je inkomen er niet op achteruit zal gaan. Of mogelijk overzie je de situatie nog niet zo goed dat je door hebt hoe binnen nu en 2 jaar ook jij geraakt zal worden door de plannen die nu gesmeed zullen worden.
Ik daarentegen zie mezelf wel door tenminste 6 plannen tegelijkertijd geraakt worden. Ik zal mijn zorg niet meer kunnen regelen zoals ik dat nu doe, ik zou zelfs niet meer weten hoe ik mijn leven nog zou moeten leven zoals ik dat nu doe. En financieel weet ik helemaal niet meer hoe ik de touwtjes nog aan elkaar ga krijgen, want als ik alles bij elkaar optel ga ik er alles bij elkaar opgeteld al gauw tenminste 250 euro per maand op achteruit, terwijl mijn vrij besteedbare deel slechts 150 tot 200 euro per maand is... Dus dat jij het extreem gesteld vind... er bevinden zich heel veel mensen in een situatie zoals de mijne.... die leven van wajong, hun zorg krijgen van pgb, hun zorg en huurtoeslag omlaag zien gaan, de wmo zien versoberen, alle belangenorganisaties sterk zien weggesanneert worden of totaal weg bezuinigd worden. Mensen die hun werk kwijt raken omdat de wsw fors uitdunt en voor groot deel verdwijnt enz enz. Dit alles komt toch op de schouders van een zelfde groep mensen en vind ik behoorlijk extreem en dat geven zelfs diverse politieke partijen toe...
Misschien Izaak dat jij je al vind in een situatie van zorg in natura en dat je inkomen er niet op achteruit zal gaan. Of mogelijk overzie je de situatie nog niet zo goed dat je door hebt hoe binnen nu en 2 jaar ook jij geraakt zal worden door de plannen die nu gesmeed zullen worden.
Ik daarentegen zie mezelf wel door tenminste 6 plannen tegelijkertijd geraakt worden. Ik zal mijn zorg niet meer kunnen regelen zoals ik dat nu doe, ik zou zelfs niet meer weten hoe ik mijn leven nog zou moeten leven zoals ik dat nu doe. En financieel weet ik helemaal niet meer hoe ik de touwtjes nog aan elkaar ga krijgen, want als ik alles bij elkaar optel ga ik er alles bij elkaar opgeteld al gauw tenminste 250 euro per maand op achteruit, terwijl mijn vrij besteedbare deel slechts 150 tot 200 euro per maand is... Dus dat jij het extreem gesteld vind... er bevinden zich heel veel mensen in een situatie zoals de mijne.... die leven van wajong, hun zorg krijgen van pgb, hun zorg en huurtoeslag omlaag zien gaan, de wmo zien versoberen, alle belangenorganisaties sterk zien weggesanneert worden of totaal weg bezuinigd worden. Mensen die hun werk kwijt raken omdat de wsw fors uitdunt en voor groot deel verdwijnt enz enz. Dit alles komt toch op de schouders van een zelfde groep mensen en vind ik behoorlijk extreem en dat geven zelfs diverse politieke partijen toe...
Ik denk dat sommigen inderdaad niet echt goed beseffen wat de plannen die op tafel liggen echt concreet gaan betekenen voor zichzelf of voor heel veel mensen. Veel mensen met een beperking zijn ook niet in staat dit echt nu al te overzien.
Ja ik ben het ook wel met je eens, er wordt helemaal niet gekeken naar het individu. De gezondheidzorg wordt zo uitgehold dat kan nooit goed gaan, het kan toch niet zo zijn dat als een ziekenhuis zijn budget bv voor kankerpatiënten op gebruikt heeft dat je dan geen behandeling krijgt? Of mensen die al ziek zijn (eigen ervaring) steeds meer zelf moeten betalen terwijl ik echt niet iets bij kan verdienen om de rekeningen te betalen. Ik ben super gelukkig met mn lieve man, maar wat vreselijk dat we steeds meer zelf moeten betalen. Amerika is weer een soort systeem aan het invoeren zoals wij hadden ziekenfonds en particulier omdat mensen de zorg niet meer konden betalen en hier gaan we gewoon door? Ja zorg is duur, maar zorg is geen markt met een mensenleven is niet te concureren en winst uit te behalen. Alle beloftes die Hoogervorst destijds deed daar is totaal niets van over en het wordt maar duurder en er wordt steeds meer uit het basispakket gegooid. Geen mens wil ziek zijn, alles wat ik heb zou ik graag kwijt zijn en weer gaan werken ipv doodziek in mijn bed te liggen en 90% van mijn tijd tussen mijn eigen 4 muren doorbrengen.
@hennepen: inderdaad niemand is graag ziek of gehandicapt. De laatste jaren lijkt het wel alsof je gestraft moet worden omdat je wat hebt.
Ik krijg ook zo'n 'Sorry dat ik besta' idee terwijl het PGB en een volwaardig inkomen mij wel een gevoel van eigenwaarde en bestaansrecht gevoel gaf. Het wordt allemaal volledig onder me vandaan gegrist.
En je de gezondheidszorg wordt duurder. Maar waarom worden artsen alsmaar rijker? En waarom wordt het inkomen en de bezittingen van deze groep welgestelden alsmaar beter beschermd en waarom moeten de zwakkeren een onevenredig deel van de crisis opdragen?
Waarom worden de milieu en geldverslindende auto's en huizen niet zwaarder belast en basisbehoeften niet lager.
Als het dan zo slecht gaat met die gezondheidszorg waarom schieten die priveklinieken dan als paddestoelen uit de grond? Enz Enz
Ik weet diverse artsen te wonen die ieder jaar enorm veel geld spenderen aan huis en vakanties omdat anders hun vermogen te ver oploopt en ze het anders aan de belasting kwijt zijn....
En je de gezondheidszorg wordt duurder. Maar waarom worden artsen alsmaar rijker? En waarom wordt het inkomen en de bezittingen van deze groep welgestelden alsmaar beter beschermd en waarom moeten de zwakkeren een onevenredig deel van de crisis opdragen?
Waarom worden de milieu en geldverslindende auto's en huizen niet zwaarder belast en basisbehoeften niet lager.
Als het dan zo slecht gaat met die gezondheidszorg waarom schieten die priveklinieken dan als paddestoelen uit de grond? Enz Enz
Ik weet diverse artsen te wonen die ieder jaar enorm veel geld spenderen aan huis en vakanties omdat anders hun vermogen te ver oploopt en ze het anders aan de belasting kwijt zijn....
Ik kan gelukkig nog best veel. Ik wil ook veel zelf. Ik schrijf hier voor de Boekenhoek, maar het lijkt net of ik dat altijd moet verklaren, waarom ik dat wel kan. Ik schrijf ook voor onze eigen homepage http://www.boekenwurm-en-pleeg.nl
En dan zien ze mij iedere dag ook nog eens lopen met onze Collie, en mijn boodschappenkarretje. Ja, logisch ik kan niet meer fietsen en auto rijden kan ik ook niet. Mensen kúnnen het natuurlijk ook niet altijd weten. Maar soms, grrrr. Maar ik kan er wel goed mee omgaan hoor.
En dan zien ze mij iedere dag ook nog eens lopen met onze Collie, en mijn boodschappenkarretje. Ja, logisch ik kan niet meer fietsen en auto rijden kan ik ook niet. Mensen kúnnen het natuurlijk ook niet altijd weten. Maar soms, grrrr. Maar ik kan er wel goed mee omgaan hoor.
Ik maak (zou bijna zeggen gelukkig) geen gebruik van het PGB maar ik vind wel dat chronisch zieken en gehandicapoten onevenredig aangepakt worden terwijl er voor ons geen enkele andere keuze is. Ik kan ook niet zeggen pak de mensen die 2 auto's hebben aan want die hebben geld meer, ik kan niet in andermans portemonnee kijken, maarrrrrrr je hoeft niet gestudeerd te hebben om te snappen dat deze kwetsbare groep het nu wel heel zwaar krijg en ja @liefmeiske een directeur van een gemeente ziekenhuis (dat zijn de meeste) meer dan een miljoen moet verdienen pj gaat mij te ver.... dat is van ons belasting geld. Huizen extra belasten, ook weer zoiets waar leg je de grens? tegenwoorden kost een beetje huis twee ton, als je daar zou beginnen pak je een hele grote groep keihard werkende 2 verdieners dat zou ik ook niet eerlijk vinden. Voor dat ik afgekeurd werd werkte ik fulltime en had ook moeite om rond te komen. Je valt dan net boven alles waarin de gemeente je tegemoet zou kunnen komen, zorg toeslag, huurtoeslag enz enz. Ik heb het geluk dat ik getrouwd ben en mijn man werkt. Ik kan echt niet een groep aanwijzen van haal het daar maar.....ohja toch wel een beetje bij de gemeentes die noodlijdende voetbalclubs in stand houden en hele politie machten moeten in huren om de voetbal lieverdjes in het gareel te houden. 1.1 miljard gaat daar in om, dat mag van mij direct naar de zorg, als een grote voetbalclub zijn eigen broek niet op kan houden weg ermee en geen belasting geld er naar toe. Als de buurtsuper op de hoek zijn zaken niet op orde heeftgaat hij failliet, nou dat moet dan met die over het paard getilde voetballertjes en alle grootverdieners die er omheen lopen ook maar.
@collie dat herken ik ook wel wat je daar schrijft ik heb een autoimmuunziekte, je ziet niets aan mij, zo lijkt het, ik heb een invalidekaart, moet je die gezichten zien als ik de kaart neerleg en uitstap (een klein stukje lopen kan ik nl wel) Oh moet je die zien weer 1 die de aart van haar moeder ofzo heeft en maar lekker boodschappen doen, jaja, ze zeggen niet altijd wat maar ondertussen. Ik hoop nog altijd dat iemand op een invalide plek staat zonder kaart en dat ik aan kom met mijn koekblikkie, dan ga ik echt zeggen U heeft mijn parkeerplaats zou u ook al mijn ziektes over willen nemen? hihihi ik weet niet of ik het durf hoor....
Ik doe ook een beetje vrijwilligerswerk voor de lotgenoten vereniging maar dat is maximaal 40 uur per jaar terwijlik in 2009 afgekeurd ben in 1x van alles naar niets in de verkorte procedure pffff dat was zuur, toen werkte ik dik 40 uur per week...
@collie dat herken ik ook wel wat je daar schrijft ik heb een autoimmuunziekte, je ziet niets aan mij, zo lijkt het, ik heb een invalidekaart, moet je die gezichten zien als ik de kaart neerleg en uitstap (een klein stukje lopen kan ik nl wel) Oh moet je die zien weer 1 die de aart van haar moeder ofzo heeft en maar lekker boodschappen doen, jaja, ze zeggen niet altijd wat maar ondertussen. Ik hoop nog altijd dat iemand op een invalide plek staat zonder kaart en dat ik aan kom met mijn koekblikkie, dan ga ik echt zeggen U heeft mijn parkeerplaats zou u ook al mijn ziektes over willen nemen? hihihi ik weet niet of ik het durf hoor....
Ik doe ook een beetje vrijwilligerswerk voor de lotgenoten vereniging maar dat is maximaal 40 uur per jaar terwijlik in 2009 afgekeurd ben in 1x van alles naar niets in de verkorte procedure pffff dat was zuur, toen werkte ik dik 40 uur per week...
@sammy, sorry ik heb niet op jouw reactie gereageerd, ik voelde me inderdaad heel erg schuldig toen ik na 36 jaar fulltime werken werd afgekeurd, de laatste jaren waren een gevecht om overeind te blijven. Mijn leven bestond uit werken eten slapen, ik voelde mij een profiteur thuis zitten dat was niet wat ik ooit wilde maar goed, je lijf doet niet meer mee, ik ben binnen een half jaar volledig en duurzaam afgekeurd, wordt ook nooit meer opgeroepen voor herkeuring. Wat vond ik het vreselijk, het idee dat mensen je dan ook nog eens veroordelen pffff, als ik het kon kopen in de super markt zou ik er hard langsrennen ik gun dit niemand. Maar ik blijf "knokken" voor een zo normaal mogelijk leven waarin mensen zoals wij met respect behandeld worden.
@hennepen respect voor jou! Afkeuren voelt soms ook letterlijk dat je afgekeurd bent. Is vervelend, maar goed gekeurd worden terwijl je niks kan is helaas ook realiteit.
Een vriendin van mij was ernstig ziek en zat in de WAO, kon nauwelijks nog iets, maar werd wel volledig goedgekeurd. Alleen doordat ze een sterke partner had die het niet accepteerde kon ze de confrontatie aan. Pas na heel veel gedoe met advocaten etc. werd dat terug gedraaid.
Was ze alleen geweest dan was haar dat nooit gelukt.
Een vriendin van mij was ernstig ziek en zat in de WAO, kon nauwelijks nog iets, maar werd wel volledig goedgekeurd. Alleen doordat ze een sterke partner had die het niet accepteerde kon ze de confrontatie aan. Pas na heel veel gedoe met advocaten etc. werd dat terug gedraaid.
Was ze alleen geweest dan was haar dat nooit gelukt.
Zo was dat bij mij ook. Ik móest gaan solliciteren terwijl ik wist dat ik toch afwijzingen kreeg, dat is veel erger. Je moet iets gaan doen wat je toch niet kunt. En bij is ook alles teruggedraaid met steun van mijn parnter, maar iets gaf me toen ook kracht om het 'gevecht' aan te gaan. http://www.leefwijzer.nl/columns/read/6861/strijd-om-de-wao/
Toen ik net was afgekeurd voelde ik me ook waardeloos maar nu ik schrijf voor Leefwijzer en probeer mensen te helpen die iets niet kunnen voel ik me goed!
Toen ik net was afgekeurd voelde ik me ook waardeloos maar nu ik schrijf voor Leefwijzer en probeer mensen te helpen die iets niet kunnen voel ik me goed!
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1