Afschrift van onderstaande sollicitatiebrief staat op Leefwijzer.hyves.nl. Ik vond hem zo sterk dat hij hier ook wel genoemd mag worden... Ben benieuwd of Jan al een reactie ontvangen heeft van Rutte..
===============================================
Wijchen 30 mei 2011.
Geachte heer Rutte, beste Mark,
Al vele jaren komen wij elkaar met regelmaat tegen. Eerst jij als Staatssecretaris en ik als voorzitter van de CG Raad, later jij als lijsttrekker van de VVD en ik als ambassadeur van Programma VCP en Makkers Unlimited. Deze ontmoetingen heb ik altijd als zeer hartelijk ervaren, terwijl wij soms van visie verschilde.
Tot mijn stomme verbazing heb je nu samen met je Gideonsbende besloten om de subsidie van ons Programma VCP en Makkers Unlimited stop te zetten. Je begrijpt dat ik me hier zeer over verbaas, want ook jij vindt decentralisatie van groot belang en vindt dat mensen met een handicap gelijke kansen moesten krijgen.
Nu begint het erop te lijken dat je de ondersteuning van de belangenbehartiging eerst de nek om wilt draaien, om later samen met je bende, de rest van de maatregelen door te voeren die uiteindelijk de nekslag zullen zijn voor 15 % van de bevolking. 15% van de Nederlandse bevolking bestaat namelijk uit mensen met een handicap of chronische ziekte. Ik begrijp nu dat je ons wil uitschakelen door te bezuinigen op de VG sector, de ouderenbonden, de wajong, de WSW, het rugzakje, gelijke behandeling, buitengewone lasten aftrek enz. enz.... door te voeren.
Jouw sympathieke gedachte heeft mij er toe gebracht om, in verband met mijn koophuis, vrouw, kinderen, studieschulden etc, hierbij een open sollicitatie te sturen. Daartoe heb ik natuurlijk heb ik mijn CV toegevoegd, zie Bijlage.
Om aan te geven wat ik voor je kan betekenen, wil ik je bij voorbaat laten weten dat ik bereid ben om voor een salaris onder de Balkenendenorm te werken. Functies waar mijn gedachten naar uit gaan zijn: je privé chauffeur, neem mijn eigen donker blauwe Volkswagen T5 mee. Hierin hoeft alleen nog kogelvrij glas te worden aangebracht. Daarnaast ben ik absoluut geschikt om als animalcop aan de slag te gaan of eventueel als beveiliger van de Koningin of als Adviseur van de nieuwe Koning in verband met de verschillende minderheidsgroepen die ons land telt. Ook als Rolstoellakei doe ik het absoluut goed in de beeldvorming.
Je ziet ik ben voor veel functies inzetbaar. Ik wacht dan ook gespannen op je uitnodiging.
Met vriendelijke groet,
Jan Troost
Bijlage: Curriculum Vitae

Ik denk dat ik dan beter mensen kan helpen met lezen die het zelf niet meer kunnen. Of tips geven. Of boeken uitlenen, dat doe ik eigenlijk al