Spring naar de inhoud
Forum overzicht / De Huiskamer / Hoeveel mensen denken loopt geen vaart?
Pagina:
1
Geplaatst op zaterdag 25 juni 2011 om 17:43
Profielfoto Roodstaartje
Ik krijg zo'n bericht nog in mijn mailbox, ik vraag me af, hoeveel mensen denken nog echt zoals deze persoon

"Tja, ik lees op deze site ook veel over de maatregelen die het kabinet wil nemen richting mensen met een beperking. Eerlijk, ik kan er geen zinnig woord over zeggen en ik moet toegeven dat ik mij zelfs een beetje erger aan de uitlatingen hierover. Ik vind dat mensen zich heel veel zorgen maken om iets wat nog helemaal niet zeker is. Als ik jou was zou ik mij ook niet al teveel zorgen maken. Ik heb een motto: eerst zien, dan geloven.Dus houd je er niet al teveel mee bezig. Groetjes,"

Hoeveel van dit soort naieve mensen kent dit land nu van mensen die wachten tot alles te laat en onomkeerbaar is? Echt ik kan me hier zooooo kwaad om maken. We moeten hier samen onze schouders onder zetten en aangaan. Het is NU 5 voor 12 als dingen erdoor zijn is het TE LAAT.
Geplaatst op zaterdag 25 juni 2011 om 18:21
Profielfoto collie
Ik denk zo absoluut niet. Maar ik denk dat er nog veel mensen die zo denken. Wat ik wel niet naar mijn hoofd kreeg toen ik problemen kreeg met de WAO. Mensen die de ernst niet begrepen. En dat merk ik nu weer. Ik heb me ook boos gemaakt Roodstaartje, maar ik was vooral verdrieitg om zoveel onbegrip. En ik denk dat mensen zich zeer terrecht zorgen maken!
Geplaatst op zaterdag 25 juni 2011 om 18:38
Profielfoto Desirezie
Ik vraag me ook af hoe je tot deze mensen doorgedrongen komt.

Pas als deze mensen zelf dingen echt gaan merken dan ga je ze horen en dan ja dan is het allang te laat. We moeten nu een eenheid vormen en onder ogen zien wat er speelt. Het is echt zo belangrijk. Verdiep je, volg het nieuws allen. Over even is er geen ommekeer.
Geplaatst op zaterdag 25 juni 2011 om 22:38
Profielfoto Jabely
@Desirezie

Helemaal met je eens. Ben in Den Haag geweest en heb het teleurstellende debat gevolgd. We moeten paraat blijven en één front vormen want dit kabinet dendert echt door. Op dit moment weet ik even niet wat we meer kunnen doen dan politici blijven mailen en bellen. De druk moet er bij hen op blijven staan. Ander actiemiddel. Allemaal proberen een indicatie voor een instelling proberen te krijgen? Volgens de staatssecretaris houden deze mensen namelijk ook in 2014 een PGB.
Wat niet kan dat moet nog
Geplaatst op zaterdag 25 juni 2011 om 23:20
Profielfoto Rotterdam
We moeten de actie naar de eerste kamer verleggen want daar heeft het kabinet niet de meerderheid...37 zetels van de 75..De linkse oppositie stem toch tegen. De doorslag moeten dus de SGP en de onafhankelijke geven....
Geplaatst op 26 juni 2011 om 14:26
Profielfoto Roodstaartje
Zover gaat het helaas niet komen.

Het PGB betreft een subsidieregeling en deze beperkt zich tot de tweede kamer. Hier hebben de big 3 wel een nipte meerderheid met 2 stemmen... We hebben daar dus niks meer aan de SGP
Geplaatst op 26 juni 2011 om 23:17
Profielfoto YerrieH
Het is jammer, maar PGB is een verloren zaak. De oppositie heeft echt een kans gemist om samen met een gezamenlijk uitgewerkt alternatief plan te komen.

Ik ben wel erg benieuwd wat ze gaan doen om voor 2014 de gemeentelijke variant van het PGB op poten te gaan zetten. Je ziet het natuurlijk al op kilometers afstand aankomen dat een aantal gemeenten dat heel aardig voor elkaar gaan krijgen en anderen totaal niet... 2014 zou het kabinet er dan nog zitten..?
art is a joy
Geplaatst op maandag 27 juni 2011 om 11:45
Profielfoto Roodstaartje
Er lag een alternatief plan, de politici stonden achter het plan van Per Saldo... Maar de Stats heeft dat zonder er ook maar ECHT naar te kijken van tafel geschoven...

Het gemeentelijke PGB zal aan de willekeur van de gemeente afhangen en dat is eng. In de ene gemeente goede zorg en andere geen zorg, want de WMO kent geen verankering van zorgplicht.

Maar de AWBZ PGB gaat ook over verpleging en verzorging en deze gaat op de schop! Ik weiger nog om te geloven dat het voorbij is. Zelfs officiele instanties bewijzen dat het ondoordachte plannen zijn berust op zeer slechte argumenten.
Geplaatst op maandag 27 juni 2011 om 15:43
Profielfoto Guusje
http://www.grenskoerier.nl/Laatste_editie!/bc889e1b/1/Laatste_editie!.aspx

Zie op de voorpagina het beleid in deze gemeent.

Beroep op mantelzorg en vrijwilligers.

Weg met de profecionele hulpverleners...................
Geplaatst op maandag 27 juni 2011 om 23:58
Profielfoto Sammy
Regeringspartijen en PVV vormen gesloten front en er valt weinig tegen te doen. Ik hoorde op het journaal dat dit nog maar de eerste ronde is, nog maar 18 miljard te gaan...
Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 om 11:44
Profielfoto Wullem1955
Het is allemaal zo lang als het breed is,de mensen met 'n beperking zijn de klos!!!
W.Craemers
Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 om 12:42
Profielfoto nelemans
Ik weet hier te weinig van dus ik kan mijn mening hierover niet geven Ik heb wel een gezegde: men vreest het meest, voor het lijden dat men vreest (en wat nimmer komen zal).
Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 om 14:10
Profielfoto Randolf
@Nelemans: Heb jij het nu nog zo breed dan, dat er bij jou nog wel wat af kan?? Of ben jij 1 van die naievelingen waar dit stuk over gaat??

Ik zie nu al aankomen dat de zorg bv veel duurder word, wat logisch is omdat je met zorg in natura meer geld hebt voor dezelfde indicatie!!

Omdat de zorg zoveel duurder wordt zullen ze daar ook weer op gaan korten, volgens mij moet dan de echte zorgvrager wel naar een instelling..

De instellingen zitten al bijna vol, wat er dan gaat gebeuren??? Ik houd mijn hart vast!!!
Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 om 14:25
Profielfoto collie
@ Je haalt de woorden uit mijn mond Randolf. En dat mensen met een ziekte of handicap bang zijn voor de toekomst vi dik heel normaal.
Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 om 17:07
Profielfoto nelemans
@Randolf:

Precies, doordat ik zorg in natura afneem maak ik mij minder zorgen.
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1

Deel deze pagina: