Wat moet ik nog doen voor mijn verhuizing? Help! Ik weet het niet meer! Op 21 juli houdt de woonvorm waar ik in woon op te bestaan. Het wordt dan opgedeeld in twee andere nieuwgebouwde woonvormen in Eindhoven. De verhuizing zelf wordt voor ons gedaan door een verhuisbedrijf waarvan de kosten worden betaald door de organisatie waarbij ik woon.
Maar er zijn tal van andere dingen te regelen, want als je eenmaal in de mallemolen van het gehandicapt zijn valt ( en dat val ik), zijn er talloze regelingen en wetten waar je mee te maken hebt (tenzij je genoeg geld hebt om dat zelf te kunnen bekostigen natuurlijk!). En dan heb je nog andere zaken: het doorgeven van een adreswijziging bijvoorbeeld. En bankzaken.
Zo kreeg ik 3 á 4 weken geleden twee inspecteurs op bezoek die mijn hoog/ laag bed kwamen bekijken. "Ooh dat bed is afgekeurd, veel te oud", hoorde ik ze zeggen. Ik belde daarna met mijn ziektekostenverzekeraar, maar het bed was er al toen ik in de woonvorm kwam wonen. Ik was niet de eerste eigenaar van het bed. Voordat ik hier kwam wonen had ik zo'n bed niet nodig gehad , dus ik moest eerst maar eens een halfjaar lang slapen op een bed van welzorg (een bedrijf met artikelen voor mensen die wat hulp nodig hebben). M aar daarvoor moest ik eerst een verwijsbriefje van een huisarts hebben....enz... enz .....
Daarna was mijn scootmobiel, rollator en rolstoel het volgende probleem. De scootmobiel en de rolstoel vallen onder de Wmo. De Rollator onder de verzekering... enz... enz.....
Kortom, het begon allemaal te duizelen in mijn hoofd. Ik moest dit doen, ik moest dat doen. Wat moest ik allemaal doen ? Gelukkig heb ik nu een computer. Die helpt mij! Ik heb een virtuele map gemaakt en zet daar alles in wat ik moet regelen, zaken die ik moet doen. Zo houd ik overzicht behoud en kan ik zelf mijn beslissingen nemen. Doordacht. Precies zoals ik het wil. Nnou ja, bijna zoals ik het wil.
Marius
Ik ben ook net verhuist en ik ga door het leven als hoogbegaafd alleen liep ik ook tegen diverse muren op. Mijn rolstoel is van de wmo dus daar had ik wel aan gedacht alleen de traplift in het oude huis was ook wmo. Netjes gebeld of ze die konden komen verwijderen. Ja dat zou gebeuren.
Op de dag van de verhuizing, ruim 2 maanden na de vraag of de traplift kon worden weggehaald zat hij er nog steeds. 'Gelukkig' maakte mijn partner hem kapot. Daardoor moet de monteur komen en die heeft de stoel kunnen verwijderen waardoor ook de grote spullen naar buiten konden. Ik heb daarna nog een paar keer gebeld maar toen ik ruim drie weken later de sleutel inleverde zei de huisbaas dat hij kosten in rekening ging brengen voor het verwijderen van de traplift. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om dat niet te hoeven betalen.
Nooit meer verhuizen. Dat staat vast. Ik heb nu gelukkig geen trappen meer.