Spring naar de inhoud
Forum overzicht / Boekenhoek / Ik ontmoette een man
Pagina:
1
Ik ontmoette een man

'Wees maar gerust het gaat niet over jou'

Paulien Cornelisse

In Ik ontmoette een man, staan korte verhalen, over ontmoetingen met een man.
Zo komt er een meisje voorbij die verliefd wordt op haar leraar.
Voor een dierbare  vriend sta jij je uit te sloven omdat hij jarig is en je gaat voor hem koken. Meneer heeft een dubbele afspraak gemaakt. Hij geeft toe dat hij een lul is, maar je zegt dat het wel meevalt. Je voelt je rot en belt hem om te zeggen dat hij inderdaad een lul is. Maar jij moet dat wel zelf hebben gezegd.

Een man die leuk is, maar onbereikbaar is en dat maakt het juist weer spannend.
Een vrouw die een man leert kennen via internet. Ze wonen dicht bij elkaar in de buurt en besluiten naar elkaar toe te fietsen. Onderweg sturen ze elkaar een sms waar ze zijn. Op het terrasje aangekomen, blijkt het toch niet zo leuk meer te zijn, maar dat komt later pas.

Allemaal mannen die de revue passeren. Een dun boekje, maar erg leuke verhalen. Soms herken je dingen. Het gaat over mannen die zij ontmoette, maar in wezen gaat dit boek over dé vrouw en haar relatie met dé man, van welke aard dan ook.

Gerrie Hondius tekent strips, schildert, schrijft en zingt. Zij werd onder andere bekend door haar autobiografische stripboeken en haar stripfeuilletons  'Ansje Tweedehansje' in Opzij en Nurks Konijn in de Volkskrant.
Bij Uitgeverij Contact verscheen in 2009 Ik ben God, waarin ze als vrijgezelle dertiger de godsdienstige waarden uit haar jeugd tegen het licht houdt.
Ik ontmoette een man is haar prozadebuut.

De verhalen zijn kort krachtig, het is niet leuk om nog meer te verklappen. Dat moeten jullie zelf maar gaan lezen. En geniet er maar van.

Geplaatst op donderdag 28 juli 2011 om 21:36
Profielfoto Randolf
Dit lijkt me nu een leuk boek, geen ellenlang verhaal waar nooit iets gebeurd maar meerdere vertellingen...

Is het ook wel leuk voor een man??
Geplaatst op donderdag 28 juli 2011 om 21:39
Profielfoto collie
Ik vind het ook leuk voor een man, zeker te weten. Het zijn korte verhalen, lekker ontspannend en ook mannen zullen dingen herkennen.
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1

Deel deze pagina: