Ik ben met mijn man week na jullie met de zonnebloem boot meegeweest, mijn man is 1.26 m, we hebben lekker in bed naast mekaar gelegen hoor!!!
Groetjes Beauty
Eerder in een column heb ik verteld over Annelies, Micheline en ik, die elkaar elke week ontmoeten bij de fysiotherapie. We hebben het wel eens over vakantie gehad en zo kwamen wij erachter dat we alle drie nog nooit een Rijnreisje hadden gemaakt. Eigenlijk leek ons dat erg leuk, mits wij maar met zijn drieën tegelijk konden gaan. Toen wij alle drie de catalogus en de invulformulieren binnen hadden, gingen we aan het brainstormen. Al vrij snel kregen wij alle drie antwoord terug, dat wij waren ingeschreven voor een Rijnreis van 16 t/m 21 mei.
Helaas ging de Rijnreis niet door, omdat er te weinig water in de Rijn stond. Wij zijn in Nederland gebleven. Dat ging nu vanuit Arnhem richting Amsterdam en zo via allerlei Nederlandse plaatsen en streken, zoals het Binnen-IJ, Markermeer, Hoorn, Medemblik, Enkhuizen, het Naviduct (dit is een sluis die over de weg heen is gebouwd).
Dat is te gek. Maf hoor, vaar je over de weg en zie je het verkeer onder je door rijden.
In sommige plaatsen zijn we 'aan wal' gegaan om de plaats te kunnen bezoeken.
De laatste dag nog even naar de Keukenhof die nog net open was, maar de tulpen waren al 'gekortwiekt'.
De verzorging was top, bijna één op één. Vreselijk aardig en ontzettend actief om het iedereen maar naar de zin te maken. Ook de verzorgers in de keuken, kantine en restaurant liepen de benen uit de ......... Het is een prachtige boot van alle gemakken voorzien, tenminste voor mensen boven de 1.50 m of in een rolstoel. Want.......mijn bed was te hoog voor mij. Ik kon er niet zelfstandig in komen en zelfs met het bankje dat ze in de haast gevonden hadden, kwam ik er niet in. De matras is op de grond gelegd en dat ging uiteindelijk goed, maar ja.... Ook de w.c.'s zijn veel te hoog. Met bankje ging dat net.
Aan het eind van de reis kregen wij bij afscheid een kaartje met de tekst: 'Bedankt !! voor het geduld dat u ons getoond heeft afgelopen week. Geniet nog even na met deze lolly !!!!!! en kom langzaam weer toe aan de orde van alledag'.
Ik heb ze een brief geschreven dat ik ondanks de goede verzorging, heel teleurgesteld ben over een aantal zaken, zoals o.a. naast de gemiste aanpassing, het entertainment en dat kaartje met die lolly. Ik kreeg een brief terug waar ze heel netjes zijn ingegaan op de punten in mijn brief, o.a. 'de lolly was absoluut niet denigrerend bedoeld'. Natuurlijk blijft er verschil van mening over het gebodene en het feit dat ik het wél als zeer denigrerend heb ervaren en naast mij veel vrienden en kennissen. Ook was ik gelukkig niet de enige die het entertainment
niet erg kon waarderen.
Het ergste vind ik nog dat ze het schip niet (kunnen,willen) aanpassen voor mensen met een groeistoornis, maar in het vervolg via brief laten weten: 'Van tevoren de vakantiegasten zullen informeren, zodat zij vervolgens zelf kunnen bepalen of ze alsnog mee willen'. Ze hadden ook kunnen zeggen: in het vervolg zullen wij er voor zorgen, dat er voldoende opstapbankjes aanwezig zijn.
Annelies, Micheline en ik hebben het samen erg leuk gehad.
Anneke