Ik heb spaargeld,als oude dag reserve. Immers ouderen krijgen onvoorziene en dure uitgaven. Door de aanwezige stoornissen heb ik nooit een pensioen kunnen opbouwen. Nu krijg ik van de gemeente geen geld meer voor chronisch ziek zijn,geen langdurigheidstoeslag,hogere ziekenfondspremie. Bijbetalen voor huishoudelijke hulp,volgend jaar, indien dit plan van minister Donner doorgaat minder huursubsidie daar ik een huurhuis bewoon dat boven de gestelde norm van € 386,00 ligt.
Daar de reguliere geneeskunst geen medicatie voor me heeft,ben ik aangewezen op medicatie van een orthomoleculaire arts. Maar ik moet wel 20% bijbetalen. Dit alles moet dus betaald worden van de Bijstand. Ik heb histamine allergie,d.w.z. inspanningsastma, dus bij stress en inspanning heb ik minder zuurstof in mijn lichaam. Ontspanning is voor mij noodzakelijk.
Maar ik zie steeds meer bezuinigingsmaatregelen op me afkomen. Ik wil echter het reservebedrag niet interen. Neen,ik voorzie wanneer dit alles doorgaat,grote problemen voor iedereen,die niet in staat is om in loondienst te werken. Dit is niet rechtvaardig.
Net zo min als dat velen op de voedselbank zijn aangewezen. Nederland was een sociaal land,maar ik vind dit niet meer rechtvaardig. Kortom betere verdeling. Niet dat de welgestelden rijker worden en de zwakkeren het steeds slechter krijgen. Geef hoop!!!!
Geef de mensen die het al moeilijk hebben meer perspectief. Laten we met ons allen de economische problemen overwinnen,maar niet de zwakkeren steeds meer treffen.