Spring naar de inhoud
Forum overzicht / De Huiskamer / Rookverbod voor thuiswerkers
Pagina:
1
Geplaatst op vrijdag 26 augustus 2011 om 13:46
Profielfoto collie

Het wordt steeds gekker. Zou die onzin ook hier heen komen?

In Landskrona mogen ambtenaren niet roken tijdens de diensturen. Niet in een (korte) pauze en buiten roken op een stoepje is ook uit den boze.
He huidige rookverbod moet nu ook gaan gelden voor ambtenaren die thuiswerken, meldt de lokale krant Helsingborgs Dagblad donderdag.
Het doel is om zowel actief als passief roken te verminderen. Daarnaast moeten de ambtenaren volgens de beleidsmakers het goede voorbeeld geven aan de burgers van Landskrona.

Moralistisch

De reacties op het plan zijn gemengd. Sommigen noemen het "belachelijk en moralistisch" en vragen zich af hoe ver een werkgever eigenlijk kan gaan in het opleggen van regels aan werknemers.
Anti-rokers ontvangen het daarentegen juichend. Zij vinden dat werkuren volledig rookvrij moeten zijn.

En wie gaat dat controleren? En als je nu toevaiilig naar de wc moet en je steekt een peukie op ;-)

Geplaatst op vrijdag 26 augustus 2011 om 17:52
Profielfoto Rita
Dat zijn nou echte regelneven! Ik vind het sterk overdreven, ook al zit ik met een mengsel van astma en copd (met dank aan o.a. de rokende collega's en familieleden die van geen stoppen wisten!).

Maar alsjeblieft niet op de wc, dat stinkt vrééééééselijk. Gewoon buiten.
Margarita1943
Geplaatst op vrijdag 26 augustus 2011 om 18:04
Profielfoto collie
Grinnn, ik ruik niet. Maar als er iemand heeft zitten poepen ;-)

En als het in hun eigen huis is van de thuiswerker

Trouwens als er bij ons visite komt met klachten ne als jij dan wordt er niet gerookt.
Geplaatst op vrijdag 26 augustus 2011 om 18:10
Profielfoto Rita
Collie, dat is erg lief. Ik vind het altijd fijn als mensen rekening houden met elkaar. En aangezien ik van een glaasje wijn houd, gun ik een ander ook zijn sigaretje. Maar een pijp of een sigaar, pfffffffff dan ga ik op de loop. Ik heb zelf trouwens op mijn 15e met een sigaar in mijn mond rondgelopen. Dat was met de oudjaarsviering, veilig om het vuurwerk mee aan te steken. Ik verslikte me erin, maar dat mocht de pret niet drukken.
Margarita1943
Geplaatst op vrijdag 26 augustus 2011 om 18:15
Profielfoto collie
Een broer van mij is hartpatiënt die is gestopt met roken. Mijn partner rookt daar wel. Mijn broer zegt het zelf. Maar uitzichzelf zou hij dit niet doen. Op visite gaat hij altijd buiten roken, maar dan krijg je nog opmerkingen en dat is niet leuk. Want dan gaat hij of een ander buiten roken en dan is het weer zeuren. Ik rook zelf niet.

Enne op oudjaarsavond is het een ramp buiten dan krijg ik last van kriebelhoest. Er wordt voor veel geld de lucht ingeschoten. En dan heb ik soms zoiets, waar zijn de mensen die zo'n last hebben van vieze lucht. Begrijp je wat ik bedoel Rita. Ik weet dondersgoed dat roken slecht is, maar mensen moeten soms ook eens verder denken.
Geplaatst op vrijdag 26 augustus 2011 om 18:38
Profielfoto Rita
Ik begrijp wat je bedoelt Collie. Tegenwoordig ga ik niet meer naar buiten als er vuurwerk afgeschoten wordt, ook al heb ik er niet veel last van. Ik neem dan gewoon een pufje extra. Maar hoezo recessie: Het is nogal wat euro'tjes die in rook opgaan!

Maar ik zit wel met het merkwaardig verschijnsel dat wanneer ik de bus nam, ik graag een rokende buschauffeur had, daar ging ik dan zo dicht mogelijk bij zitten, want de rook werkte goed tegen wagenziekte. Ik begrijp nog steeds niet hoe dat kan, en mis idioot genoeg die rokende buschauffeur. Ook al ga ik zelden nog met de bus.

En verder geldt voor roken hetzelfde als voor eten of alcohol, alles met mate. :-p)
Margarita1943
Geplaatst op vrijdag 26 augustus 2011 om 18:47
Profielfoto collie
Ik vind het altijd gezellig als mijn man rookt, als we koffie drinken. Het heeft voor mij ook iets gezelligs. Zo van nog een sigaretje en dan ga ik weer verder.

Die man die ik hier heb leren kennen rookt ook. En kan zo lekker rustig zijn shaggie rollen en ja ik vind dat ook wel wat hebben. En na het eten, ook zo gezellig, hij nog een shaggie en ik geniet nog na.

Jammer van die buschauffeur ;-) En zo is het hoor Rita, alles met mate,
Geplaatst op dinsdag 30 augustus 2011 om 12:55
[collie op 06-07-2010]

Ik vind het altijd gezellig als mijn man rookt, als we koffie drinken. Het heeft voor mij ook iets gezelligs. Zo van nog een sigaretje en dan ga ik weer verder.

Die man die ik hier heb leren kennen rookt ook. En kan zo lekker rustig zijn shaggie rollen en ja ik vind dat ook wel wat hebben. En na het eten, ook zo gezellig, hij nog een shaggie en ik geniet nog na.

Jammer van die buschauffeur ;-) En zo is het hoor Rita, alles met mate,

Maar ja laten we wel zijn Gezellig zit ook tussen de oren. Rokende mensen is gebleken uit onderzoek zijn arbeids minder productief en sneller ziek. Ik heb ook gerookt maar heb hieruit wel schade aan opgelopen. Achteraf was ik maar nooit aan begonnen. Ja en er zit veel troep in om het maar lekker verslavend te houden. Het stinkt ook nog.
Het leven gaat niet over rozen
Geplaatst op dinsdag 30 augustus 2011 om 14:47
Profielfoto collie
Er zit niks tussen mijn oren. Als ik bij iemand ben en die steekt nog een sigarretje op en we praten nog wat dan vind ik dat gezellig. En die persoon blijkbaar ook anders doen ze het niet ;-) En het is gewwoon gezllig om te zien. Die vriend zit dan lekker rustig een shaggie te rollen en het ziet er leuk uit. Hij geniet er ook van.

En mijn man rookt ook maar hij heeft meer energie als ik. Ik loop te hijgen als een beetje moeten klimmen en bij hem is er niks aan de hand. En mensen die te dik zijn hebben weer andere klachten en zo is er altijd wat. En die zitten weer te kraken met hun chips ;-)
Geplaatst op vrijdag 09 september 2011 om 19:54
Profielfoto Randolf
Ik krijg zo langzamerhand een steeds grotere hekel aan rokers!!

Toen ik thuis woonde, waar pa, broertjes en zusje rookten, had ik nooit last van dat gerook, nu ik 10 jaar uit huis ben vind ik het vreselijk!!!

Het hele huis ruikt/stinkt naar die troep, als je een beetje fatsoen wilt hebben rook je maar op de maan, dan heeft niemand er last van...
Geplaatst op vrijdag 09 september 2011 om 20:23
Profielfoto collie
En ik heb moeite met het gezeur over roken. Altijd hebben de rokers het gedaan.

Mijn partner heeft heel veel fatsoen en die rookt gewoon binnen in ons huis ;-)

Als een roker op een terrasje rookt wordt er ook met de vinger gewezen. Gaat de roker op een feestje naar buiten, kwek, kwek, dat is ook niet fatsoenlijk.
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1

Deel deze pagina: