Spring naar de inhoud
Vaak
3 stemmen (9%)
Regelmatig
14 stemmen (41%)
Soms
17 stemmen (50%)
Totaal 34 keer gestemd.

Eenzaamheid gewoon?

Forum overzicht / De Huiskamer / Eenzaamheid gewoon?
Pagina:
Geplaatst op dinsdag 13 juli 2010 om 17:29
Profielfoto YerrieH

Een groot deel van de Nederlanders heeft last van eenzaamheid; en niet zo'n beetje ook! Maar liefst 70% van de ouderen boven de 50 geeft zich regelmatig en structureel eenzaam te voelen. Geldt dit voor mensen met een handicap meer?

art is a joy
Geplaatst op donderdag 15 juli 2010 om 14:05
Profielfoto YerrieH
[YH op 24-06-2010]

Een groot deel van de Nederlanders heeft last van eenzaamheid; en niet zo'n beetje ook! Maar liefst 70% van de ouderen boven de 50 geeft zich regelmatig en structureel eenzaam te voelen. Geldt dit voor mensen met een handicap meer?

:-$ denk toch dat dit voornamelijk van je persoonlijk afhangt. Aan de andere kant als je door een CZ regelmatig ziek zwak en misselijk bent ben je meestal niet echt aangenaam gezelschap
art is a joy
Geplaatst op donderdag 05 augustus 2010 om 19:39
Profielfoto collie
IK denk dat mensen met een handicap misschien eenzamer kunnen zijn? Misschien omdat ze beperkingen hebben? Maar het hoeft niet. Ik heb ook mijn beperkingen maar door mijn lieve hond maak ik veel contacten. Ook door het schrijven van de boekbesprekingen. De contacten zijn wel viainternet, maar toch ben ik bezig en krijg ik leuke reacties.

Het kan dus ook van de persoon afhangen.
Geplaatst op dinsdag 10 augustus 2010 om 12:15
Ik ben ook van mening dat veel aan jezelf ligt. Ook met een handicap kun je er zelf aan werken om niet eenzaam te zijn. Ben er zelf ook achter gekomen dat je zelf aan je sociale contacten kan werken, maar je zal het wel moeten doen! Als je zelf niet goed in staat bent om hieraan te werken vraag dan b.v. hulp aan een MEE stichting bij je in de buurt. Er zijn genoeg mogelijkheden echter ... nogmaals, je zult er wat voor moeten doen.
Geplaatst op dinsdag 10 augustus 2010 om 12:57
Profielfoto Sammy
Deels ligt het aan jezelf, maar als het door je ziekte lastig is om onder mensen te komen (bijv doordat je continue diaree hebt = eigen ervaring) heb je wel degelijk een probleem. Internet helpt wel..
Geplaatst op dinsdag 10 augustus 2010 om 13:33
Profielfoto Addy de Vries
Alleen is maar alleen, en toch kun je heel gelukkig zijn als je alleen bent, eenzaamheid is daarin tegen iets anders. Het is een gevoel dat je buiten gesloten bent. Het verlangen naar contacten kan hierin heel groot zijn. Mensen wille graag delen. Je kunt daten op de websites of een feestje organiseren maar het gevoel van eenzaamheid neemt dat niet weg. Probeer om dagelijks te glimlachen en probeer van elke dag je lievelingsdag te maken. Je bent dan positief in actie voor jezelf. Gun jezelf een dagelijks geluk en probeer dit met liefdevolle aandacht op te brengen. Je voelt je beter je straalt aan voor de ander ben je aangenaam ondanks je handicap en ondanks je ziekte. Het helpt echt. Positief denken en er naar gedragen, neemt je gevoel van eenzaamheid weg, want er zijn mensen alleen die toch heel gelukkig zijn en goed in hun vel steken.

succes Addy
Addy de Vries
Geplaatst op dinsdag 10 augustus 2010 om 13:42
Ik heb autische trekken, en heb wat in me dat ik niet begrepen word of iemand begrijpen kan. Dat maakt toch dat je op de weg van de eenzaamheid komt. Het ligt aan mij, omdat ik me niet kan inleven, invoelen in de ander. Ja het is voor de ander mij moeilijk te begrijpen, ik zeg het op een onbehouden manier, dat ik me zelf altijd controleer maar je verkomt het niet. Dat maakt dat er altijd een spanningsveld blijft.

Ja en veel mensen gebruiken druk maar zeggen heb geen zin. Ik zeg het gewoon. Maar ja ik heb nu zorg via PGB dat ik me wel eens afvraag of ze me echt begrijpen. Hoewel mijn coach wel de zaken goed uit legd
Het leven gaat niet over rozen
Geplaatst op dinsdag 10 augustus 2010 om 13:53
Profielfoto makker
Je ziet er ook blij en positief uit :-) !

[Addy de Vries op 09-08-2010]

Alleen is maar alleen, en toch kun je heel gelukkig zijn als je alleen bent, eenzaamheid is daarin tegen iets anders. Het is een gevoel dat je buiten gesloten bent. Het verlangen naar contacten kan hierin heel groot zijn. Mensen wille graag delen. Je kunt daten op de websites of een feestje organiseren maar het gevoel van eenzaamheid neemt dat niet weg. Probeer om dagelijks te glimlachen en probeer van elke dag je lievelingsdag te maken. Je bent dan positief in actie voor jezelf. Gun jezelf een dagelijks geluk en probeer dit met liefdevolle aandacht op te brengen. Je voelt je beter je straalt aan voor de ander ben je aangenaam ondanks je handicap en ondanks je ziekte. Het helpt echt. Positief denken en er naar gedragen, neemt je gevoel van eenzaamheid weg, want er zijn mensen alleen die toch heel gelukkig zijn en goed in hun vel steken.

succes Addy

Geplaatst op dinsdag 10 augustus 2010 om 16:15
Niet dat alles goed komt als je er meer van weet, maar er is een speciale website over eenzaamheid: www.eenzaam.nl. Misschien toch een aardige tip. 
Geplaatst op dinsdag 10 augustus 2010 om 17:22
Profielfoto Addy de Vries
Ik ken de de site en is zeer waardevol dit is een goede tip.

Ik wens iedereen een blije dag. Addy
Addy de Vries
Geplaatst op dinsdag 10 augustus 2010 om 17:42
Profielfoto collie
Je kunt het inderdaad altijd proberen, om de leuke dingen in het leven te zien, al valt dat niet altijd mee!

En ik ken ook mensen, die wonen niet alleen,  ze hebben een relatie, werken en zijn toch eenzaam. Tsja, hoe kan dat dan weer?
Geplaatst op dinsdag 10 augustus 2010 om 19:29
Profielfoto YerrieH
Tolstoi (?) zei ooit eens over iemand die ging trouwen; ik hoop dat ie goed tegen eenzaamheid kan..

Soms zie je in restaurants van stellen zitten die elkaar helemaal niks meer te vertellen hebben. Is zo triest om te zien, maar ook heel herkenbaar!
art is a joy
Geplaatst op woensdag 11 augustus 2010 om 08:14
Profielfoto toy
Ja heel herkenbaar, maar volgens mij zijn die mensen zo op elkaar ingespeeld dat ze van elkaar al weten wat ze zouden willen gaan zeggen. Bijna telepatisch contact dus :-)
go with the flow
Geplaatst op dinsdag 28 september 2010 om 10:29
Profielfoto Emoticon
Gelukkig ben ik niet bekend met eenzaamheid. In ieder geval niet in de letterlijke vorm van het woord. Maar ik denk ook dan mensen met een handicap/cz zich wel eenzaam kunnen voelen. Doordat je dingen meemaakt die 'gezonde' mensen niet meemaken, je vaak beroerd bent en dat moeilijk met andere kan delen etc.
Be who you want to be
Geplaatst op dinsdag 28 september 2010 om 11:31
Profielfoto collie
IK ben zelf niet eenzaam. Ik heb wel beperkingen, maar ik probeer te doen wat ik kan. Met mijn hond kom ik ook veel mensen tegen. Maar het is waar wat Emotion schrijft door een zikete of handicap, kun jij je wel eenzaam voelen. Je draait niet mee, zoals de 'gezonde' mens en dan hebben sommige pech. Maar misschien is er altijd iets wat je zélf kunt doen?
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:

Deel deze pagina: