Klagen helpt en is lekker om te doen...? Nederlanders blijken kampioen klagen en zeuren
Forum overzicht /
De Huiskamer /
Klagen, zeuren, klagen
Pagina:
1
ik neem mij wel voor om eens flink te gaan klagen maar ja, als die persoon dan weer voor mij staat ben ik het vaak alweer vergeten...
Men vind mij dan ook altijd positief haha..
Men vind mij dan ook altijd positief haha..
We hebben het er al eens over gehad, positieve mensen lijken veel korter te leven!! Volgens sommige cijfers is het daadwerkelijk zo, je kunt beter kort en goed leven, dan lang tegen de geraniums aan zitten te kijken!!!
Ik ben veel thuis, maar gelukkig hebben wij geen geraniums.....
Ik ben veel thuis, maar gelukkig hebben wij geen geraniums.....
Tja, dat is best vreemd dat zoveel Nederlanders zich gelukkig voelen terwijl ze veel klagen en het flesje halfleeg is. Ikzelf ben Belg.
En eerlijk gezegd: klagen heb ik hier in dit land geleerd, het is echt waar: besmettelijk. Maar misschien is het omdat Nederlanders constant uiting geven aan hun ongenoegen en het dus eruit smijten dat ze het dan kwijt zijn, waardoor het eigen geluksgevoel stijgt. Door over wat je allemaal dwars zit te praten, kan je het loslaten, ofziets...
Maar het is hedendage wel overheersend:
ik was bij de Vrij Nederland Live in Amsterdam waar een topjournalist
een relaas afstak over hoe het gesteld is met dit land:bottomline:
Vroeger was het enkel Freek de Jonge die zuur was nu is het heel Nederland, was zijn constatie.
En eerlijk gezegd: klagen heb ik hier in dit land geleerd, het is echt waar: besmettelijk. Maar misschien is het omdat Nederlanders constant uiting geven aan hun ongenoegen en het dus eruit smijten dat ze het dan kwijt zijn, waardoor het eigen geluksgevoel stijgt. Door over wat je allemaal dwars zit te praten, kan je het loslaten, ofziets...
Maar het is hedendage wel overheersend:
ik was bij de Vrij Nederland Live in Amsterdam waar een topjournalist
een relaas afstak over hoe het gesteld is met dit land:bottomline:
Vroeger was het enkel Freek de Jonge die zuur was nu is het heel Nederland, was zijn constatie.
Tja, ik vind mezelf geen zeurpiet maar ik klaag wel eens. Als ik klaag probeer ik dit te relativeren en dan kom ik tot de conclusie: waar gaat dit over.
Als ik klaag, klaag ik meestal over mmijn beperkingen. Toegegeven, dat zet ook geen zoden aan de dijk maar is wel een reden. Momenteel klaag ik over het feit dat ik best negatief tegen de wereld aankijk en dat ik dit best anders zou willen.
Als ik klaag, klaag ik meestal over mmijn beperkingen. Toegegeven, dat zet ook geen zoden aan de dijk maar is wel een reden. Momenteel klaag ik over het feit dat ik best negatief tegen de wereld aankijk en dat ik dit best anders zou willen.
Het is helemaal niet gek dat wij klagen, wij hebben het momenteel zwaar te verduren en bij ons vallen de klappen!!!
Rutte wil alles eerlijk verdelen, wanneer begint hij daar eens mee??
Als niemand klaagt verandert er ook niets!! Nu weer genoeg geklaagd, we moeten weer verder....
Rutte wil alles eerlijk verdelen, wanneer begint hij daar eens mee??
Als niemand klaagt verandert er ook niets!! Nu weer genoeg geklaagd, we moeten weer verder....
Tja, in ziekenhuizen moeten ze de mensen van veraf voorrang geven, de mensen van dichtbij kunnen per sms ge-alarmeerd worden dat ze over een half uur aan de beurt zijn, volgens mij voorkomt dat vele irritaties....
Zo iemand bij de kassa, zeg jij daar wat van?? Ik kan het vaak niet nalaten om wat te zeggen, net zo hard dat die persoon en de cassiere het horen, vaak moet de cassiere dan weer lachen, dat was toch ook het belangrijkst!!!
Zo iemand bij de kassa, zeg jij daar wat van?? Ik kan het vaak niet nalaten om wat te zeggen, net zo hard dat die persoon en de cassiere het horen, vaak moet de cassiere dan weer lachen, dat was toch ook het belangrijkst!!!
Voor zaken regelmatig in België geweest. Sorry @Katarina, maar Belgen spreken helemaal niet uit wat ze denken en voelen. Daar ben je pas mooi klaar mee maar niet heus. Ik wil het nog net niet achterbaks noemen, maar het scheelt niet veel...
Nee dan liever maar een zeurende zure zeikende Ollander. Weet je ten minste waar je aan toe bent. En laat ik het gras voor jullie voeten maar meteen wegmaaien: ik weet dat deze beschrijving zeker op mij van toepassing is
Nee dan liever maar een zeurende zure zeikende Ollander. Weet je ten minste waar je aan toe bent. En laat ik het gras voor jullie voeten maar meteen wegmaaien: ik weet dat deze beschrijving zeker op mij van toepassing is
go with the flow
Over zuur gesproken
@nelemans, ja ja, je ziet ik voelde hem al aankomen ...
go with the flow
Tja, er zijn nu eenmaal situaties of plekken waar je het risico loopt veel geduld te moeten hebben, o.a. supermarkten, Regiotaxi, Valys, spreekuren. Ik stel me meestal in als ik me in zo'n situatie ga begeven. Dus me opwinden doe ik haast nooit alleen........niemand moet gaan voordringen want dat vind ik zo a-sociaal! Ik ga niet meteen stennis schoppen (hangt er van af hoe het gebeurd) maar een opmerking kan ik meestal niet laten.
Waar ik me wel vaak over verbaas is dat b.v. bij AH de rij bij de speciale kassa (voor rolstoelen enz.) langer is dan bij de gewone kassa's als die open zijn. En dan niet eens een rij met kinderwagens en rolstoelen maar klanten met een berg voedsel voor een week in hun kar waar ik 4 weken van zou kunnen eten! Dan zou die kassajuf toch misschien kunnen roepen dat mensen eerder aan de beurt zijn bij andere kassa's......
Waar ik me wel vaak over verbaas is dat b.v. bij AH de rij bij de speciale kassa (voor rolstoelen enz.) langer is dan bij de gewone kassa's als die open zijn. En dan niet eens een rij met kinderwagens en rolstoelen maar klanten met een berg voedsel voor een week in hun kar waar ik 4 weken van zou kunnen eten! Dan zou die kassajuf toch misschien kunnen roepen dat mensen eerder aan de beurt zijn bij andere kassa's......
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
@4wieler: de baan in de file waar ik in sta is ook altijd de langzaamste, wissel ik van baan, dan vertraagt die en gaat de andere sneller.
Bij de supermark heb ik dat ook, daarom kies ik een kassa en wissel niet meet van kassa. Dan wachten we maar wat langer.
Bij de supermark heb ik dat ook, daarom kies ik een kassa en wissel niet meet van kassa. Dan wachten we maar wat langer.
go with the flow
Ach ja, en daar hebben we het weer
......ik heb ook in dit geval niets te kiezen want meestal zijn die andere kassa's te smal. Alhoewel, ik heb een vrij smalle rolstoel maar wil toch niet het risico lopen klem te komen zitten aan het eind......
En die speciale kassa's zijn er toch voor? Laten de lopers die andere kassa's kiezen dan kunnen wij ook sneller geholpen worden, of is dat te egoïstisch bekeken van mij?
......ik heb ook in dit geval niets te kiezen want meestal zijn die andere kassa's te smal. Alhoewel, ik heb een vrij smalle rolstoel maar wil toch niet het risico lopen klem te komen zitten aan het eind......En die speciale kassa's zijn er toch voor? Laten de lopers die andere kassa's kiezen dan kunnen wij ook sneller geholpen worden, of is dat te egoïstisch bekeken van mij?
@4wieler, eerlijk gezegd ook nooit over nagedacht, ik wist niet eens dat er aparte kassa's waren die breder zijn. Doet me denken aan die ribbels op straat. Pas onlangs kwam ik er achter dat die voor blinden zijn. Mensen die hun fiets daarop parkeren doen dat echt niet bewust. Zelfde geldt denk ik voor die kassa's.
Behalve bij Jumbo hier in L'stad, daar heb je geen aparte kassa voor rolstoelers enz. want bij deze kassa's kun je of aan de linkerkant of aan de rechterkant afrekenen waardoor de doorgang 2 x zo breed is. Dus niks apart en dat is dus eigenlijk een voorbeeld van intergratie......Nou ja, een heel klein voorbeeld dan...
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1