Spring naar de inhoud
Forum overzicht / De Huiskamer / Zorgverzekering
Pagina:
1
Geplaatst op donderdag 20 oktober 2011 om 17:09
Profielfoto collie
Het is eigenlijk een vraag. Stel ik wil van zorgverzekering veranderen, moet je dan gekeurd worden als je een ziekte hebt? En is vernaderen altijd wel zo verstandig. Je moet dan toch alles wel heel goed naast elkaar leggen denk ik? En zou het écht zo veel besparen?
Geplaatst op vrijdag 21 oktober 2011 om 12:49
Waarom wil je nu veranderen? Is het om te besparen?

Ik denk dat je eerst goed de redenen moet opschrijven waarom je wil veranderen en met die redenen in het achterhoofd kijken welke ziekteverzekering dan het best bij je aansluit.

Dan moet je de verschillende aanbieders goed naast elkaar leggen. Elke zorgverlener geeft op zijn website alle informatie van wat er precies terugbetaald wordt binnen welke formule. Het is wellicht even erdoorheen peuteren, een optelsommetje maken, wat wel en wat niet en conclusies nemen welke voor jou het best aansluit.

IK denk dat de sociale dienst daar ook een rol in kan betekenen, om jou daarin te helpen....
Geplaatst op vrijdag 21 oktober 2011 om 12:52
Profielfoto collie
Ik weet ook niet of ik wil veranderen. Ik schrijf ook, stel ik wil veranderen. En ik woon hier niet alleen ;-) Bedankt voor je informatie.

Soms denk ik, blijf maar lekker zitten waar je zit.
Geplaatst op vrijdag 21 oktober 2011 om 16:18
Profielfoto Rotterdam
Even een kleine zijsprong ......Dat gaat niet over zorgkosten maar over de kosten van de ABWZ.....Ik ben in andere gemeente gaan wonen...In mijn oude huis had ik ABWZ voorzieningen....Oa een aangepaste handbike. Deze was helemaal op maat gemaakt en slechts 2 jaar oud....Nu moet ik deze inleveren in Rotterdam en weer een andere aanvragen in Ridderkerk...De oude gaat in de stalling...Ik denk niet dat dit geval een uitzondering is maar het maakt wel duidelijk dat de kosten van de ABWZ zo hoog is
Geplaatst op vrijdag 21 oktober 2011 om 16:18
Profielfoto Rotterdam
Even een kleine zijsprong ......Dat gaat niet over zorgkosten maar over de kosten van de ABWZ.....Ik ben in andere gemeente gaan wonen...In mijn oude huis had ik ABWZ voorzieningen....Oa een aangepaste handbike. Deze was helemaal op maat gemaakt en slechts 2 jaar oud....Nu moet ik deze inleveren in Rotterdam en weer een andere aanvragen in Ridderkerk...De oude gaat in de stalling...Ik denk niet dat dit geval een uitzondering is maar het maakt wel duidelijk dat de kosten van de ABWZ zo hoog is
Geplaatst op vrijdag 21 oktober 2011 om 16:23
Profielfoto collie
Wat een raar verhaal. Waarom mag je die dan niet meenemen. Vooral als hij op maat is gemaakt, of mis ik iets?
Geplaatst op vrijdag 21 oktober 2011 om 16:56
Profielfoto Rita
Deze klacht heb ik wel vaker gehoord. Nogal bizar en dom.
Margarita1943
Geplaatst op vrijdag 21 oktober 2011 om 18:09
Een handbike valt niet onder de AWBZ maar onder de WMO.

Dien een bezwaar in bij Ridderkerk (op je aanvraag voor overname) en meld het bij de gemeenteraad van Rotterdam.
Geplaatst op maandag 24 oktober 2011 om 10:13
Profielfoto YerrieH
@Elisabeth, kun je iets minder cryptisch zijn? Waar tegen moet je een bezwaar indienen? wat moet je melden bij de gemeenteraad van Rotterdam?
art is a joy
Geplaatst op maandag 24 oktober 2011 om 22:21
Profielfoto toy
@Rotterdam Of het WMO of AWBZ is, het is weer zo'n voorbeeld van amtelijke kortzichtigheid en geldverspilling. Kan  Ridderkerk dat ding niet overnemen van Rotterdam? Of kun je hem zelf niet kopen van Rotterdam en hem verkopen aan Ridderkerk? Of gaan dan daar alle alarmbellen rinkelen van de ambtelijke commissies die de uitgaven moeten bewaken...

Hopelijk kom je niet lange tijde zonder aangepaste bike te zitten...
go with the flow
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1

Deel deze pagina: