Spring naar de inhoud
Forum overzicht / Boekenhoek / We zouden samen fietsen en sprookjes lezen
Pagina:
1
gehandicpat meisje Ingrid Rensen leidt een gelukkig leven. Ze heeft een leuke baan en is getrouwd. Ze heeft veel leuke vriendinnen en het leven lacht haar toe. Als ze dan ook nog eens zwanger is, kan haar geluk niet op.
Helaas wordt dit prille geluk verstoord. Vanwege een infectie loopt haar dochtertje een zware hersenbeschadiging op, waardoor zij zich geestelijk nooit verder zal kunnen ontwikkelen dan een baby van twee maanden.
In We zouden samen fietsen en sprookjes lezen  vertelt Ingrid op een gevoelige manier hoe het leven van een moeder met een meervoudig gehandicapt kindje eruit ziet. Ze beschrijft de eerste negen jaar van het leven van haar dochter Marit.
De gang naar het ziekenhuis was niet altijd makkelijk.
Dan komt het definitieve vertrek van Marit naar een instelling die haar zou gaan verzorgen.
En Ingrid wil weer graag zwanger worden. Twee moeilijke en emotionele beslissingen.

Ingrid Rensen vertelt een warm en verre van sentimenteel verhaal over de liefde voor haar dochter, haar man en haar twee zoontjes en de vriendschappen met de vrouwen om haar heen.

Ingrid Rensen (1970) woont in Oss. Ze is moeder en schrijft in haar vrije tijd.

Geplaatst op 20 november 2011 om 20:32
Profielfoto Randolf
Wat een zwaar boek, heel indrukwekkend denk ik.. Ik vraag me wel af voor wie dit geschreven is: Is het voor mensen die zwanger willen worden of juist voor mensen met een wel/niet 'gehandicapt' kind, of juist voor mensen om inzicht te krijgen hoe het leven dan is??

Ook dit boek zou ik graag eens willen inzien/lezen...
Geplaatst op 20 november 2011 om 21:30
Profielfoto collie
Ik denk voor zo veel mensen Randolf. Ik denk dat het herkenbaar is voor mensen met een gehandicapt kind. Ik heb het gelezen omdat ik het voor de uitgeverij bespreek. Zelf zou ik het niet kopen. Maar dat zegt niets over het boek.

Ik vond het niet zwaarmoedig geschreven.

Ben je lid van de bibliotheek?
Geplaatst op 20 november 2011 om 22:46
Profielfoto Randolf
@Collie: Ik heb je al eens verteld dat een 'dik' boek mij niet meer kan 'boeien', ik lees en een dag later heb ik geen aandrang om verder te lezen.

Ik ben dus geen lid van de bibliotheek, maar denk dat een boek als dit mij zeker aanspreekt!!
Geplaatst op maandag 21 november 2011 om 09:07
Profielfoto collie
Sorry dat was ik vergeten. En dan schiet de bibliotheek ook niet op want dan mag je het boek niet lang houden..

Misschien Sinterklaas of de Kerstman?
Geplaatst op maandag 21 november 2011 om 12:35
Profielfoto Randolf
Ik zal het op mijn verlanglijstje schrijven, als ik het in Nathans schoen stop krijgt Sinterklaas het vast wel!!!!!!!!!!
Geplaatst op maandag 21 november 2011 om 12:50
Profielfoto collie
Ik krijg niks van Sinterklaas en ook niet van de Kerstman ;-)
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1

Deel deze pagina: