Gele Ritten van Sjarrel Vrakking laat je een kijkje nemen in je het dagelijkse leven van een ambulanceverpleegkundige.
In Gele Ritten staan negenenveertig korte verhalen er komt een scala van hulpverleningen aan bod.
Het gaat hierbij echt niet om de spannende verhalen. Maar de tragikomische situaties worden verwoord.
Gele Ritten is herkenbaar voor iedereen, die in de acute hulpverlening werkzaam is. En het leest erg prettig voor mensen die niet in de zorg werkzaam zijn. Je moet van de boekje geen helden verhalen verwachten. Maar juist de kleine drama's worden opgediept uit een voorraad van ambulance-ervaringen.
Ik werk niet in de zorg, maar ik vond het een leuk boekje om te lezen. Het leest lekker vlot en ik heb ook gelachen. Ik vind het knap dat Sjarrel met weinig woorden zo veel kan vertellen.
Sjarrel Vrakking is ambulanceverpleegkundige in Utrecht. Al tien jaar lang verleent hij hulp bij 112 meldingen. Dit doet hij samen met een collega chauffeur in een ambulance, maar ook solo per auto of motor. Het gaat bij de oproepen lang niet altijd om zware verkeersongelukken met afgerukte ledematen en spuitende slagaders. Zijn grootste werkplezier haalt hij uit ritten waarbij de patiënt op eenvoudige wijze geholpen kan worden.