Spring naar de inhoud
Forum overzicht / De Huiskamer / Ontoegankelijke sites voor mensen met een handicap
Pagina:
1
Geplaatst op woensdag 21 december 2011 om 18:21
Profielfoto collie
Ik ken iemand en die kan vanwege een hersenbloeding niet meer lezen en schrijven.
Hij werkt met het programma Fluency. Hiermee kan hij berichten laten voorlezen en inspreken.
Nu heeft hij op internet steeds vaker het programma chrome nodig omdat een programma als bijvoorbeeld Hyves niet geheel toegankelijk is voor hem. Zo zijn er meer sites waar hij dan niet alle informatie tot zich kan nemen.
Het belangrijkste probleem is dat hij chrome nodig heeft voor op Hyves. Maar dit werkt niet samen met zijn programma van tekst inspreken en tekst luisteren.
Zijn er hier mensen die dit probleem herkennen.
Moeten sites niet beter te bereiken zijn voor mensen met een handicap?
Geplaatst op woensdag 21 december 2011 om 22:26
Profielfoto Randolf
Ik heb zelf een duur spraakprogramma gekocht, maar de resultaten vallen altijd tegen...

Ik ga eens bij Fluency kijken, is dat beter??

Kan niets hoopgevends bedenken, ik heb geen idee wat nu echt de mogelijkheden zijn in zo'n situatie...
Geplaatst op woensdag 21 december 2011 om 22:31
Profielfoto collie
Ik weet het niet Randolf, maar bedankt voor je reactie.

Kijk maar even hier http://www.fluency.nl
Geplaatst op woensdag 21 december 2011 om 23:12
Hallo collie,

Ik heb je berichtje gekregen over de bovenstaande problematiek.

Zelf heb ik geen problemen met mijn programma en chrome, dus heb ik geen antwoord.

Misschien zou de betrokkene de vraag kunnen voorleggen op

http://www.drempelvrij.nl/ en dan even naar het kopje contact.

Hier zitten mensen die toch zouden moeten weten waarom en hoe het conflict ontstaat.

Ondertussen zal ik nog even wat rondkijken om te zien of er meer mensen zijn met dit probleem. 

groet, Dirkje
Geplaatst op donderdag 22 december 2011 om 00:34
Profielfoto collie
Jij ook bedankt Dirkje. Drempelvrij heb ik vaker gehoord. Lief dat je verder rond wil kijken, het is niet voor mezelf maar ik wil iemand helpen.
Geplaatst op donderdag 22 december 2011 om 08:22
Profielfoto Ad de Bruine
Hallo beste mensen,

Geen idee waar dit door ontstaat - ik ben geen computerexpert. Maar misschien dat de browser Firefox uitkomst biedt? Daar werkt volgens mij ook bijna alls op en het kan zijn dat Firefox geen conflict veroorzaakt. Lukt het niet dan is het misschien een optie om de leverancier van Fluency raad te vragen. Als het niet aan de instellingen van de pc ligt zal het misschien vaker voorkomen en is er een oplossing bekend.   
Geplaatst op donderdag 22 december 2011 om 10:54
Profielfoto Randolf
Ik heb even bij Fluency gekeken, groot voordeel is dat je 'blijkbaar' elke tekst kunt laten voorlezen, alhoewel ik de stemmen nog niet zo prettig vind!!

Ik heb zelf 'Dragon Naturally Speaking' om mijn teksten in te geven, nadeel van dit programma is dat hij het in het begin redelijk doet, maar zodra het programma gaat wennen aan mijn stem (zou het dus beter moeten worden,) krijg ik het weer niet op het beeldscherm zoals ik het wil (gesproken heb), dan ben ik het zo weer zat en ga ik terug naar mijn cocktailstamper (werkt voor mij prima om te typen)!!!!

Toch blijf ik het regelmatig proberen omdat ik door het veelvuldig typen zo'n last van mijn hand krijg...

Ik denk dat het een groot probleem is en blijft om dat goed te krijgen, als er een oplossing bedacht wordt hoop ik dat het hier ook vermeld wordt, misschien hebben meer mensen er wat aan!!! (ik bijvoorbeeld haha)
Geplaatst op donderdag 22 december 2011 om 11:19
Profielfoto collie
Randolf ik hoop dat er zo een balletje wordt opgeworpen. Wie welk probleem ook tegenkomt. Mensen met een handicap op internet kunnen elkaar dan toch tot steun zijn?

En wat ik zag bij De Chronisch Gehandicapten Raad, daar kun je tekst voor laten lezen, dat is voor jullie ook handig denk ik?

Zou dit voor mensen met een handicap niet op meerdere sites prettig zijn?
Geplaatst op dinsdag 03 januari 2012 om 21:18
Profielfoto collie
Jammer lieve mensen, dat er weinig reacties komen. Zijn er misschien mensen die een tip hebben voor deze man. Kan hij dit ergens melden. Er moeten toch meer mensen die hier last van hebben?
Geplaatst op dinsdag 03 januari 2012 om 21:24
Profielfoto Rotterdam
Collie waarom heeft hij Chrome nodig voor Hyves ???? Hyves werkt op alle browsers ...Bij explorer werkt zowel hyves als het spraakprogramma
Geplaatst op dinsdag 03 januari 2012 om 21:30
Profielfoto collie
Dat weet ik niet Rotterdam, hij zegt dat Hyves hierom vraagt?? Ik heb gezocht met google en ik lees het vaker. Ik heb zelf geen Hyves. Hij zegt dat er nog meer sites zijn die er om vragen en is 'bang', dat er steedsmeer sites het gaan vragen. Ik weet het ook niet hoor, ik vraag het namens hem.
Geplaatst op dinsdag 03 januari 2012 om 21:38
Profielfoto Rotterdam
Het is vrij eenvoudig op te lossen....je kan nl meerdere browsers op de pc hebben...Als Hyves wil gebruiken kan hij Chrome gebruiken en als hij andere programma wil gebruiken start een andere browser op. Het verbaasd me wel dat Hyves vraagt om Chrome...Het enige probleem is hij dan niet makkelijk kan switchen tussen de programma's.......
Geplaatst op dinsdag 03 januari 2012 om 21:41
Profielfoto collie
Ik ga het doorgeven aan hem, b edankt hoor Rotterdam.
Geplaatst op dinsdag 03 januari 2012 om 21:46
Profielfoto Rotterdam
graag gedaan ....laat het even weten of het lukt op deze manier....Als dit geen oplossing vraag ik het wel aan een van nerds in mijn vriendenclub!
Geplaatst op dinsdag 03 januari 2012 om 21:54
Profielfoto collie
Ik heb het doorgestuurd naar hem. Maar omdat hij niet kan lezen moet hij alles voor laten lezen. Ik bel hem van de week nog wel even. Het is ook moeilijk voor mij om te verwoorden wat hij bedoelt. Ik zal wel even overleggen wat hij verder wil. Lief, dat je zo mee denkt :-)
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1

Deel deze pagina: