ik loop dagelijks ca.25 minuten met een stok en doe buikspieroefeningen, maar ben sinds mijn hersenbloeding ruim 12 kg zwaarder... wie heeft er tips om af te vallen. alvast bedankt...
Forum overzicht /
vraag en aanbod /
12 kg te zwaar...
Pagina:
1
Geen 'crashdieet' volgen, want het meest effectief is juist om geleidelijk af te vallen, 1 tot 2 kilo per maand. Bij een 'hongerdieet' gaat je lichaam juist in de spaarstand en verbrandt je ook minder. Daarna kom je ook snel weer aan, omndat je lichaam denkt 'hebbes..eindelijk weer eens calorieen, vasthouden en opslaan'. Gewoon blijven eten dus, maar uiteraard niet snacken of snoepen, en meer groente en fruit eten. Probeer 'zondigen' (een gebakje of toch die frikadel speciaal) te beperken tot max 1 x per week. Succes!
www.keesdejager.com
- verwijderd -
vraag het gratis boekje aan bij de consumentenbond...een tip van mij....probeer goed te slapen...ik zag dat je s'nachts je berichtje schreef..Het klinkt gek maar van slapen ( wel s'nacht ) val je ook af. Het heeft te maken met hormonen.
Succes!
Succes!
Er zijn uitzonderingen; ik ben de laatste jaren minder gaan slapen en steeds later naar bed gegaan. Maar ik ben wel 10 kg afgevallen!
Als je wil afvallen is het volgens mij nog het beste om een kleiner bord te nemen en je alleen te beperken tot dat ene bord met eten. Natuurlijk geen/heel weing suiker, vet en zout en beslist niet snacken. Enig vet hebben we wel nodig om bepaalde vitamines te transporteren. Veel groente en wat fruit en mager vlees of lekker vette vis.
Gooi in ieder geval al die dieet-goeroe's aan de kant en eet van alles wat maar minder dan je gewend bent.
Als je wil afvallen is het volgens mij nog het beste om een kleiner bord te nemen en je alleen te beperken tot dat ene bord met eten. Natuurlijk geen/heel weing suiker, vet en zout en beslist niet snacken. Enig vet hebben we wel nodig om bepaalde vitamines te transporteren. Veel groente en wat fruit en mager vlees of lekker vette vis.
Gooi in ieder geval al die dieet-goeroe's aan de kant en eet van alles wat maar minder dan je gewend bent.
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
iedereen bedankt,ik zal jullie tips opvolgen. Een kennis vertelde ook dat een mogelijke oorzaak is dat ik niet heb afgetraind omdat ik van het ene moment op het andere moest stoppen door de hersenbloeding die me linkszijdig verlamde. Ik liep voorheen 3 tot 4 keer per week bijna 20 km hard.groetjes..
iedereen bedankt,ik zal jullie tips opvolgen. Een kennis vertelde ook dat een mogelijke oorzaak is dat ik niet heb afgetraind omdat ik van het ene moment op het andere moest stoppen door de hersenbloeding die me linkszijdig verlamde. Ik liep voorheen 3 tot 4 keer per week bijna 20 km hard.groetjes..
Hoi CVA-collega!
Heel herkenbaar dat overgewicht! Ik heb ook n.a.v. Hersenbloeding overgewicht van minstens 12 kg en doordat ik zoveel zenuwpijn heb en "dronkegevoel" door mijn gezichtbeperking weinig loop/lichaamsbeweging heb, daardoor zit ik aan 1000 kcal-dieet. Nu kom ik weer aan vanwege een niet goed werkende bijschildklier en bijnier die 2 febr geopereerd gaat worden.
Ik lees graag over jouw bevindingen! groet, Janny
Heel herkenbaar dat overgewicht! Ik heb ook n.a.v. Hersenbloeding overgewicht van minstens 12 kg en doordat ik zoveel zenuwpijn heb en "dronkegevoel" door mijn gezichtbeperking weinig loop/lichaamsbeweging heb, daardoor zit ik aan 1000 kcal-dieet. Nu kom ik weer aan vanwege een niet goed werkende bijschildklier en bijnier die 2 febr geopereerd gaat worden.
Ik lees graag over jouw bevindingen! groet, Janny
janny van brouwershaven
ik ben maar begonnen met minder boterhammen bij ontbijt/lunch te nemen en 'savonds geen aardappelen, rijst of pasta meer maar veel groenten met een stukje kip of vis, geen snacks tussendoor maar een mandarijn of appel. Kijken waar het schip strandt, het gaat nu ggoed, straks een weegschaal kopen.. boekje van de consumentenbond is trouwens niet gratis maar 17 euro... groetjes...
janny, wat is trouwens het 1000caloriendieet?
Hoi Verace,
1000 Ckal betekend dat je rond de dag niet meer neemt dan die 1000 Ckal, zo kun je een beetje in de peiling houden welke produkten je neemt die wel goed voor je zijn. Ik doe dat op aanraden van de dietiste.
Mijn smaak is na 3 happen weg en wil ik iets anders proeven dus ik ben een rare eter geworden! alles doorelkaar waar een ander van walcgt! ha, ha, ha.....Maar ik moet zeggen dat het mij wel heeft geholpen af te vallen! Nu alleen even afwachten wat de effecten zijn van de operatie van 2 februari! succes met afvallen en neem desnoods ook een dieetist in de arm!
1000 Ckal betekend dat je rond de dag niet meer neemt dan die 1000 Ckal, zo kun je een beetje in de peiling houden welke produkten je neemt die wel goed voor je zijn. Ik doe dat op aanraden van de dietiste.
Mijn smaak is na 3 happen weg en wil ik iets anders proeven dus ik ben een rare eter geworden! alles doorelkaar waar een ander van walcgt! ha, ha, ha.....Maar ik moet zeggen dat het mij wel heeft geholpen af te vallen! Nu alleen even afwachten wat de effecten zijn van de operatie van 2 februari! succes met afvallen en neem desnoods ook een dieetist in de arm!
janny van brouwershaven
dank je, ik ben zo'n stijfkop die nooit deskundigen raadpleegt, maar wat en hoeveel eet je in de praktijk bij dat dieet?
dank je, ik ben zo'n stijfkop die nooit deskundigen raadpleegt, maar wat en hoeveel eet je in de praktijk bij dat dieet?
Hai Stijfkoppie,
Geeft niet hoor! Ik ben er ook zo één!
Je drinkt om 08.00u en om 12.00u een shake (bv protie-plus Kruidvat!)
en om 18.00u een warme maaltijd Van max. 600 Ckal.
(kant en klaar maaltijden desnoods staat er altijd op) Tussendoortjes verboden, behalve fruit!
Zo kom je een heel eind!
Je kunt ook afwisselen en een lekker uitgebreid ontbijtje nemen of lunch en de avondmaaltijd vervangen door een shake! Zorg wel voor afwisseling anders verveelt het snel!
Of/of dus!
groetjes en succes! Janny
Geeft niet hoor! Ik ben er ook zo één!
Je drinkt om 08.00u en om 12.00u een shake (bv protie-plus Kruidvat!)
en om 18.00u een warme maaltijd Van max. 600 Ckal.
(kant en klaar maaltijden desnoods staat er altijd op) Tussendoortjes verboden, behalve fruit!
Zo kom je een heel eind!
Je kunt ook afwisselen en een lekker uitgebreid ontbijtje nemen of lunch en de avondmaaltijd vervangen door een shake! Zorg wel voor afwisseling anders verveelt het snel!
Of/of dus!
groetjes en succes! Janny
janny van brouwershaven
Ik zou zeggen meedoen aan topmodel,je valt gelijk af!
W.Craemers
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1