Komende week gaat de beugel er uit, nu zien of ze dit gewicht kan houden?? Ik hoop het zeer zeker maar heb er een hard hoofd in!!!! Misschien moet ik dit boek maar voor haar kopen???
Er zijn veel dikke mensen. Eigen schuld dikke bult? Is het zo simpel. Waarom snoepen ze gewoon niet at minder. Ieder pondje gaat toch door het mondje, dus misschien kunnen ze wat minder eten. Een beetje meer bewegen en een keer in de wee naar de sportschool, en alles komt goed?
Maar voor sommige mensen is het niet zo gemakkelijk. Het klinkt zo simpel, maar dat is niet altijd het geval. Als het zó makkelijk was, dan was het probleem ook makkelijk aan te pakken. Dan waren er geen dikke mensen.
Waarom is afvallen dan zó moeilijk? Dikke mensen voelen zich vaak ongelukkig.
In Vette pech begint Larissa Verhoeff een tragikomische zoektocht naar de wortels van het kwaad dat 'altijd maar willen eten' heet.
Larissa heeft bijna honderd volle meisjes en vrouwen, van professor tot kapster, gesproken en hun ervaringen verwerkt, met Vette pech als resultaat.
Verwacht geen Sonja Bakker- of Tell Sell-oplossingen - die heeft Larissa allemaal al geprobeerd. Dit boek gaat echt de diepte in en probeert de oplossing te vinden die wél werkt.
Larissa Verhoeff (1969) heeft een turbulente twintigjarige televisiecarrière achter de rug, waarin ze functies als regisseur en hoofdredacteur heeft vervuld. Tegenwoordig werkt ze als copywriter bij een grote televisieproducent. Schrijven zit in haar bloed: behalve haar dagelijks werk als schrijver van televisieformats, treedt Larissa ook op met haar gedichten en korte verhalen en schrijft ze liedteksten.
Dikke mensen hebben denk ik altijd een gevecht met hun te veel aan kilo's. Ik denk dat in de eerste plaats, gezonde voeding, minder snoepen, en bewegen al een stap in de goede richting is.
Misschien kan Vette Pech voor sommige mensen een steuntje in de rug zijn. Maar of het, dé oplossing is?
Komende week gaat de beugel er uit, nu zien of ze dit gewicht kan houden?? Ik hoop het zeer zeker maar heb er een hard hoofd in!!!! Misschien moet ik dit boek maar voor haar kopen???
@Randolf er zijn zo veel boeken geschreven en er zijn nog steeds te veel dikke mensen. Maar zoals Rotterdam schrijft, we eten slecht en bewegen te weinig.
Natuurlijk klopt het dat ik ook meer zou kunnen bewegen, maar de cijfers wijzen uit dat je met je armen veel minder verbrand dan met je benen, ik heb het ook een beetje opgegeven, meer als gezond eten kunnen we niet!! Of de kaken op elkaar laten zetten, dat helpt ook haha...