Ik heb sowieso moeite met de term 'vrienden' op Facebook. Het onderscheid tussen 'vrienden' en 'kennissen' gaat steeds meer weg. Je hebt maar een paar echte vrienden in je leven. Ik denk zomaar dat de honderden 'vrienden' die sommige mensen hebben, grotendeels zeer oppervlakkige kennissen zijn
Facebook kan ongelukkig maken, als je het verkeerd gebruikt. Dat is volgens mij er een massa oppervlakkige berichtjes per dag op zetten zoals: 'Straks aan de spruitjes, nu even lekker douchen, goeie plaat van Jan Smit' enz. En al helemaal fout, als je je laat verleiden om mee te doen aan scheldpartijen etc. Mensen realiseren zich ook niet, dat alles wat je op internet plaatst, nooit meer weg gaat.
Toch 'zit' ik ook op Facebook, maar voor zinvolle communicatie. Voorbeelden: Mijn zoon is voor zijn studie in Amerika. Dankzij foto's en berichtjes op Facebook kunnen wij (en zijn vrienden) zien waar hij mee bezig is. Een geemigreerde vriendin wordt moeder. Dankzij Facebook zien we meteen haar wolk van een dochter. Dat zijn de goede dingen!