Spring naar de inhoud
Forum overzicht / De Huiskamer / Eerste keer, samen wonen, niet makkelijk
Pagina:
1
Geplaatst op dinsdag 24 januari 2012 om 16:23
Profielfoto collie

Voor het eerst samenwonen staat hoog in de 'relatiekiller' ranglijsten. Een goede voorbereiding bij je eerste keer samenwonen is meer dan het halve werk.

Lees hier verder.

Ik heb al lang een relatie en dat gaat prima. Maar ik denk dat mensen inderdaad goed na moeten denken als ze gaan samen wonen over allerlei dingen.

Maar goed alleen is ook maar alleen.

Zeker als je al een relatie hebt gehad, moet je goed nadenken, volgens mij. Maar dat is weer een andere verhaal.

Geplaatst op dinsdag 24 januari 2012 om 20:05
Profielfoto 4wieler
Ik denk dat je, na een lange relatie, wel langer de tijd neemt om te gaan samenwonen. Hoe langer je na scheiding of overlijden van partner alleen woont, hoe moeilijker het wordt, denk ik. Je bent je eigen gewoonte-dier geworden en de ander misschien ook en dat zou dan opeens als puzzelstukjes in elkaar moeten passen.....

Als beiden nog thuiswonende jonge kinderen hebben, ben je sowieso al flexibeler ingesteld. Maar als oudere ben je al helemaal in je gewoontes zonder kinderen gegroeid en om dan je weer aan te passen aan een partner vergt best wat tijd, geduld enz.
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Geplaatst op dinsdag 24 januari 2012 om 20:14
Profielfoto collie
Goed gesproken 4wieler.
Geplaatst op dinsdag 24 januari 2012 om 20:32
Profielfoto Casey
Dames.... (Collie en 4Wieler) ik ben het met jullie eens!

Voor jongeren ligt het natuurlijk nog weer anders, dan kan samenwonen een 'veilige' test zijn om elkaar echt goed te leren kennen. En soms bevalt dat samenwonen zo goed, dat ze het hun leven lang blijven doen ;-)

Voor ouderen kan LATten een goede optie zijn, ik zie dat steeds vaker.

LATten... zonder dat de lat te hoog ligt;-)
www.keesdejager.com
Geplaatst op dinsdag 24 januari 2012 om 20:39
Profielfoto collie
Ja, daar gaat het in eerste instantie ook over, over jongeren. Maar die moeten in deze tijd ook alles goed bedenken. Maar je hebt gelijk, je begint samen iets nieuws en dat kan heel leuk zijn. Bij mij was het zeker leuk, wan tik ben nog steeds bij mijn man.

Maar als mijn man zou overlijden, of je gaat uit elkaar ben ik meer voor latten. En inerdaag leg de lat niet te hoog. En dat doen veel mensen die opnieuw beginnen wel, denk ik.

Ik moest aan dit boek denken http://www.leefwijzer.nl/boekenhoek/read/8440/late-liefde/
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1

Deel deze pagina: