Spring naar de inhoud
Forum overzicht / De Huiskamer / Acceptatie... participatie...wat kan en wat niet?
Pagina:
2
Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 om 12:56
Profielfoto Rotterdam
Het doet me niets hoe mensen over me denken..Ik kan daar toch niets mee , het is aangeboren dus ik weet niet beter

....maar ik heb ook wel grappige dingen meegemaakt.

Ik zit naast een vrouw die vertelde tegen me Als je groter had geweest had ik misschien op je kunnen vallen..Antwoord Als jij niet zo'n dikke kont had ik misschien ook op jou...Was ze boos ;-)
Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 om 15:43
Profielfoto Randolf
@CJB68: Waarom is dat zo'n domme vraag? Je kunt het ook als vorm van lef zien, iemand die je handicap wel ziet maar toch met je wil praten.. Wat al genoemd is, veel mensen bedoelen het niet slecht maar weten ook niet hoe ze er mee om moeten gaan en/of wat ze moeten zeggen!!!!

@Rotterdam: Snap je dat nu?? Zij zegt 'misschien' wel iets heel pijnlijks tegen jou, als jij dan iets terugzegt wat bij haar gevoelig ligt, wordt ze boos!!! Dat vind ik zoiets doms..........
Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 om 16:29
Profielfoto collie
Grappig Rotterdam, dat heb je goed gezegd. Kleintjes moeten zich laten horen.

@Randolf, klopt mensen reageren vaak omdat ze het niet weten. Ze bedoelen het niet altijd slecht. Ik ervaar als ik zeg zus en zo,is het bij mij dan is het klaar.

En als ik eerlijk ben kijk ik soms ook naar mensen waar iets mee is. Maar kijken of gapen dat is een verschil.

Ik heb een oogprothese. Bij mij zie je dat goed. Ik zag vaak een jonge man met een ooglapje. Dan keek ik soms ook. En ik vroeg me af, wat is er toch met je.

Ik heb het een keer gevraagd. Ik heb gezegd, sorry dat ik u aanspreek maar ik heb een oogprothese. Dat had hij ook al een paar keer gezien. Maar ik zie u altijd met dat ooglapje mag ik weten wat er aan de hand is.

Door vuurwerk oog kwijt. Het is zo ver heen aan die kant dat hij geen oogprothese kan.

Dan ga je naar huis en dan heb je zoiets, bij mij zie je het goed, dat ik een prothese heb maar ik hoef niet altijd met zo'n lapje. Dus je leert er ook weer van.

Mensen zien wel wat aan mij. En als ik met de hond ga lopen kun je het merken dat ik aan knat blind ben, als mensen dan met mij een stukje mee willen lopen dan zeg je dat gewoon. Hoeven ze ook niet te gissen, of te kletsen, ze weten het. En zij weten ook, zo kan ik het beste bij haar lopen. Het levert bij eigenlijk alleen begrip op.
Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 om 18:11
Profielfoto Casey
HUmor en zelfbewustzijn... dat zijn inderdaad de beste wapens. Je moet ook kunnen relativeren, en op een slimme manier het gesprek overnemen, je eigen kant op. Meestal gaat dat goed.

en bij de mensen die bewust kwetsen... ja, dan de beuk er in.

Heb je maar 1 oog? Dan zeg je gewoon: 'Zelfs met mijn goede oog bent u geen knipoog waard;-)

Ben je spastisch? Dan laat je je handjes extra wapperen;-) Sorry, ging per ongeluk;-)

rolstoeler? Oeps... stuurfoutje, over de tenen heen ;-)
www.keesdejager.com
Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 om 19:03
Profielfoto collie
Grin, dat wordt leuk als ik naast je rolstoel loop. Een halve blinde en een roller, dat wordt lachen.

Nou, omdat jij het bent een knipoog van iemand met een oog ;-)
Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 om 19:34
Profielfoto Casey
Grinnik.. in de BIJbel staat: 'De lamme zal de blinde leiden" ;-)
www.keesdejager.com
Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 om 20:00
Profielfoto collie
Maar zo is het ook vaak. Zo kan het ook in een relatie zijn. De een heeft misschien een ziekte maar kan weer andere dingen.

Ik ben niet bijbel vast hoor Casey, maar je hebt elkaar allemaal nodig in het leven. Niemnad kan het alleen.
Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 om 20:08
Profielfoto Casey
Ik ben niet 'fanatiek' maar in de Bijbel staan veel mooie levenswijsheden. Wat jij nu zegt Collie, is precies de bedoeling van die spreuk: 'De lamme zal de blinde leiden.' Elkaar aanvullen bij elkaars zwakke punten.

Ik ben dus voorzitter van een gehandicaptenraad geweest. Onze penningmeester was steke-blind, maar verder een sterke gezonde vent. Als ik met de rolstoel een hoogte op moest, of door het gras, dan duwde hij mij, en riep ik 'nu naar links Ko, nu rechts,.. nu even langzaam, nu full speed ahead'. Ik was dan zijn ogen, en hij was mijn benen.. mooi he.
www.keesdejager.com
Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 om 21:25
Profielfoto collie
Mooi verhaal, Casey

Toen wij gingen trouwen kregen wij een heel mooi bronzen beeldje. Het zijn twee vogels. De ene vogel mist vleugels en de ander z'n kop en ze duwen elkaar voorruit. Dit was symbolisch bedoelt. Mijn ziekte speelde toen al een rol. En zo is het Casey, je helpt elkaar.
Geplaatst op 25 maart 2012 om 17:14
- verwijderd -
Geplaatst op 25 maart 2012 om 17:20
Profielfoto Casey
Goeie reactie Bengel!
www.keesdejager.com
Geplaatst op 25 maart 2012 om 17:56
- verwijderd -
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
2

Deel deze pagina: