Spring naar de inhoud
Pagina:
1
Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 om 17:23
Profielfoto collie

Eindelijk is het dan winter en heel Nederland staat op z'n kop. En vooral zeuren dat het koud is. Maar men wil wel een Elfstedentocht?

Ik vind het voor mensen die in een rolstoel zitten en voor ouderen mensen en mensen die moeilijk lopen. Maar als je gezond van lijf en leden bent heb ik zoiets, trek iets warms aan en hup naar buiten.

Natuurlijk er is ook overlast voor automoblisten, het openbaar vervoer, dát is allemmal waar.

Vanochten ging ik boodschappen doen met m'n trouwe viervoeter. Z'n voetjes lekker vet gemaakt voor de sneeuw, zelf lekker wat ingepakt en daar gingen we op pad.

Natuurlijk was het koud, maar ik loop me warm En ik voel me rijk dat ik dit nog kan.
Er zijn heel veel mensen die kúnnen niet naar buiten vanwege hun ziekte of handicap.

En ik ben blij dat ik dit nog kan.

Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 om 18:02
Profielfoto 4wieler
Ik kijk naar buiten en zie een fantastisch mooi winterplaatje........maar wel van achter het raam met dikke warme trui aan en een temp van ongeveer 20C! Ik zal skietjes onder mijn rolstoel moeten hebben, een berenmuts op, een Michelin-donsjas aan, een paar bontlaarzen aan mijn voeten en w.s. een paar berenburgers op moeten hebben wil ik dáár door heen gaan vandaag.....;-)! We hadden het record "koudste plaats van Nederland" hier.......! Zie mijn foto...
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 om 18:27
Profielfoto collie
Mooie foto, die mag je bij je stukje plakken hoor, dat is je eigen foto

Ik schreef het al voor mensen in een rolstoel is het balen en daarom ben ik blij dat ik kan lopen.

En ik zal wel naar buiten moeten met m'n trouwe viervoeter en ook boodschhappen doen.
Geplaatst op 05 februari 2012 om 16:54
Profielfoto collie
Ik kreeg vandaag van iemand dit filmpje http://www.youtube.com/embed/1NQwDE4GwLM

en oeps toen was het toch een stuk erger.
Geplaatst op 05 februari 2012 om 18:17
Profielfoto Rotterdam
Van mij part mag het morgen warm water gaan regenen!
Geplaatst op 05 februari 2012 om 18:18
Profielfoto collie
Dan zul je lang moeten wachten ;-) Eens gaat het over Rotterdam.
Geplaatst op 05 februari 2012 om 19:08
Profielfoto Casey
Een witte wereld is mooi, maar extra  ontoegankelijk en gevaarlijk voor ouderen en rolstoelers. Veel gemeenten (o.a. de mijne) bezuinigen ook op strooien en sneeuwruimen, zelfs op plaatsen waar ze dat juist extra zouden moeten doen! Zo zijn er vorig jaar enkele botbreuken en ongevallen geweest bij verzorgingshuizen:-( omdat daar helemaal niets gedaan werd. Kom op lokale- en landelijke overheid, beter je leven! En als het jullie toch alleen om het 'geld' gaat.... wat kost de samenleving meer: Strooien en sneeuwruimen.. of ziekenhuisopnames?
www.keesdejager.com
Geplaatst op 05 februari 2012 om 19:47
Profielfoto collie
Precies Casey dat witte is mooi, maar heel vervelend. Dan maar beter lekker vriezen maar die sneeuw hoeft ook niet voor mij. En er moet zeker beter worden gestrooid.
Geplaatst op maandag 06 februari 2012 om 15:27
Profielfoto Randolf
Als er sneeuw ligt kan ik weinig in mijn rolstoel, maar ik vind het prachtig!!

De mensen zijn over het algemeen leuker en rustiger als het gesneeuwt heeft, een algemene gelatenheid??

Ik rijd in de schuur mijn bus in, bij de supermarkt is wel weer gestrooid, veel meer hoef ik niet als er sneeuw ligt, ik vind het wel genieten...
Geplaatst op maandag 06 februari 2012 om 15:30
Profielfoto Randolf
En beter strooien, aangezien mijn bus minstens 10 jaar mee moet hoeven ze helemaal niet te strooien, of er moet 15 centimeter vallen natuurlijk..

Gewoon de tijd nemen, dan gaat het meestal wel goed!!!
Geplaatst op maandag 06 februari 2012 om 15:32
Profielfoto collie
Ik vind het mooi maar heel vervelend lopen. Maar ik kom er wel ;-) Maar voor oudere mensne, of mensen die slecht kunnen lopen is het geen pretje.

Als het koud is dan is het geen ramp, lekker warme kleding aan, maar sneeuw is niet fijn. Maar nogmaals ik kom er wel en ik ben blij dát ik kan lopen.
Geplaatst op maandag 06 februari 2012 om 19:37
Profielfoto 4wieler
Hier klaagden ze dat er vanaf dat het zo hard sneeuwde er weinig gestrooid en schoongemaakt was. Ik hoorde later dat het te hard vroor om te strooien......tja, opeens -23C (hebben we eens een record :-(.!...) is ook niet niks. Kan me voorstellen dat zelfs zout dat niet redt. Zodra het er ligt, ontdooit w.s. heel even het bovenste laagje en dan vriest het meteen weer op en wordt het glijen......Vanavond weer -20...! Ik blijf lekker binnen hangen.....
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 om 12:43
Profielfoto Rita
Dan kunnen ze volgens mij wel met pekel strooien, dat is zout met water?

Doen ze in België.
Margarita1943
Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 om 13:20
Profielfoto Casey
De wegen en trottoirs schoon houden vind ik een taak van de overheid, maar natuurlijk kun je je eigen 'stoepje' best schoonhouden, evt. met hulp van buren.... al is die hulp door de jaren heen ook steeds minder geworden. Daarom heb ik nu toch een beetje onbehaaglijk gevoel bij de honderden vrijwilligers die nu in Friesland bezig zijn om vaarten sneeuwvrij te maken voor 'de Tocht' die misschien niet eens doorgaat. Daarvoor kunnen ze wel helpen?

@Randolf: Collega rolstoelbus-rijder? ;-) Ik snap je overpeinzing dat jij niet blij bent voor je bus waar je nog heel lang mee moet doen... ik ook niet;-) Vanmiddag moet ik er 60 km mee rijden, ik hoop dat-ie het doet;-)
www.keesdejager.com
Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 om 13:28
Profielfoto collie
Wij hebben wel ons eigen stukje voor huis schoongemaakt. Mar veel mensen doen dit niet zelfs hun paadje naar de voordeur niet. Leuk voor de postboedes en zo.

Ja, die Elfstedentocht, natuurlijk is het leuk als die er komt, maar er zijn ook belangrijkere dingen.

Ik kan je gevoel goed begrijpen Casey en ik hoop dat het lukt met je auto vanmiddag.

En voor jou hoop ik ook Randolf het beste hoor Randolf!

Ik ga straks weer met Mitch mijn Colliie een blokje lopen en ik ben dan zó blij. Ik kan gewoon lekker zelf buiten lopen.
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1

Deel deze pagina: