Hoe zou meneer Rutte dit zelf doen?
Minister-president Rutte zei op zijn persconferentie na de ministerraad dat 2012 een economisch moeilijk jaar zal worden. 'Iedereen in Nederland zal dat merken', aldus Rutte. 'We moeten de komende jaren minder gaan uitgeven en meer gaan verdienen.'
Extra maatregelen
De ramingen van het Centraal Planbureau, die in maart bekend worden gemaakt, vormen een belangrijke leidraad voor de extra maatregelen die moeten worden genomen. Het kabinet loopt daar niet op vooruit. Maar de premier benadrukt: 'Ik kan u wel alvast verzekeren dat dit kabinet de zaak niet op zijn beloop laat.'
Europese Top
Minister-president Rutte deed in de ministerraad ook verslag van de informele Europese Raad. 'Ik heb in Brussel nog eens benadrukt dat het voor een gezonde groei van de Europese economieën van essentieel belang is dat allerlei blokkades bij de interne markt worden weggehaald, bijvoorbeeld bij de dienstensector.'
Besluiten ministerraad
Verder heeft de ministerraad de volgende besluiten genomen:
- Aanscherping van de aanpak van criminele vreemdelingen. Vreemdelingen kunnen straks eerder hun verblijfsvergunning verliezen als zij worden veroordeeld voor misdrijven.
- Maatregelen om de kwaliteit van het hoger onderwijs beter te waarborgen. De keuring van opleidingen wordt strenger en onafhankelijker. Ook worden dezelfde opleidingen aan verschillende instellingen tegelijkertijd getoetst.
- Aanpassingen van de Kieswet. Een aanpassing betreft de gemeenteraadsverkiezingen van 2014. Deze worden (ongeveer) 14 dagen verschoven, zodat zij niet meer samenvallen met Aswoensdag.
- Benoeming van Marjan Hammersma tot DG Cultuur en Media bij het ministerie van OCW.
- Benoeming van mevrouw mr. J.M. Penn-Te Strake tot procureur-generaal.
- Verschillende ambassadeursbenoemingen.
Hoe zou meneer Rutte dit zelf doen?
Ik ga méér verdienen!!! en geef minder uit.
Jeetje, waarom bedenk ik dit zelf nu niet...?
Sukkel, met een uitkering KAN JE NIET MEER VERDIENEN!!!!!!!
En jullie hebben ons al alles afgepakt!
En het lukt jullie toch nog om van dat beetje mensen te laten inleveren terwijl ALLES duurder word!
Wajong, WIA WAO enz.....De klos.
Onleefbare leefsituatie, geen hoop, geen toekomst ....
En dood mogen wij ook niet.
Veel aanrijdingen op het spoor: Trein-persoon.
Deze zien geen uitweg meer...
Ik ben zo vreselijk boos!
Wat een ongelooflijke domme, kwal...
Het belangrijkste is natuurlijk op welke manier je bezuinigd en daar gaat het behoorlijk mis! Alleen al de term "Europese aanbesteding" vertegenwoordigd een meerkoppige en euro's verslindend monster en zo kunnen we nog vele boekwerken schrijven over alle oorzaken dat er nu flink bezuinigd moet worden....