Spring naar de inhoud
Forum overzicht / De Huiskamer / Film en toeval
Pagina:
1
Geplaatst op zaterdag 11 februari 2012 om 22:56
Profielfoto collie

Jaren geleden zag ik de film Les unes Les autres.

Vier muzikale families uit Frankrijk, Duitsland, Rusland en Amerika, worden gevolgd tijdens en na de Tweede Wereldoorlog. Te midden van de verschrikkingen van de oorlog proberen deze mensen hun levens te leiden, maar waar de één een nazi-pianist is, wordt de ander afgevoerd naar een concentratiekamp. Het enige dat deze verschillende mensen bindt is de muziek.

Later heb ik hem een keer op tv gezien en daarna nooit meer. Maar hij is me altijd bijgebleven, ook weer die muziek en het prachtige verhaal.

Nergens kon ik het vinden. Geen dvd die Nederlands is ondertiteld. En dan kom ik weer bij dat toeval. Dan leer je iemand kennen waar je ook muziek, boeken film en heel vel mee deelt. Je vertelt die persoon over die film..... Bingo die persoon heeft die film.

Moet dat zo zijn? Is het leven een Bolero. Draait de cirkel door? Komt alles weer samen?

Geplaatst op 12 februari 2012 om 14:30
Profielfoto Casey
Wat een leuk 'toeval' Collie ;-).. Les Uns et Les Autres is van mijn vrouw en mij ook een heel dierbare film! Gefeliciteerd met je teruggevonden filmdiamantje!

Ja, ik denk dat het leven inderdaad zoals het muziekstuk de BOlero uit die film is... allles begint, eindigt en komt weer bij elkaar terug, op een of andere manier.
www.keesdejager.com
Geplaatst op 12 februari 2012 om 14:34
Profielfoto collie
Ik heb het zelf ook meegemaakt, dingen die vroeger gebeurde en toch weer in een andere vorm terug komen. En dat is inderdaad bij die film ook.

En die muziek, de Bolero zweept bij mij de emotie op. En het verhaal natuurlijk.

Ja, Casey ik ben erg blij dat ik na járen eindelijk weer in het bezit van die film kan komen. Dat moest dus ook zo zijn :-)
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1

Deel deze pagina: