Spring naar de inhoud
Forum overzicht / Nieuws / Nederland omarmt Valentijnsdag niet
Pagina:
1
Valentijn

Waar winkeliers elk jaar weer doen geloven dat Valentijnsdag dé dag is om je geliefde eens extra te verwennen, is de Nederlandse consument een stuk terughoudender. Slechts 15% van de Nederlanders zegt iets aan Valentijnsdag te doen. 60% vindt zelfs dat Valentijnsdag beter helemaal afgeschaft kan worden. Dit blijkt uit onderzoek dat onderzoeksbureau Multiscope uitvoerde onder haar consumentenpanel.

Niet nodig
Liefst 86% geeft aan het hele jaar door zijn of haar liefde te laten  blijken, en Valentijnsdag daarvoor niet nodig te hebben. Ondanks dat  vindt een derde Valentijnsdag wel een mooi moment om iets extra's te  doen. Bang zijn dat de partner teleurgesteld is door niets te doen hoeft  men niet te zijn. Een even groot deel dat zegt niets te doen, verwacht zelf ook niets te krijgen (86%). De meest genoemde reden om Valentijnsdag niet leuk te vinden is dat het "te commercieel" is.

Mannen vaker 'gedwongen'
Valentijnsdag lijkt  onder mannen iets populairder dan onder vrouwen.  16% van de mannen zegt zeker iets aan Valentijnsdag te doen, bij vrouwen  is dat 14%. 1 op de 5 van deze mannen geeft echter aan vooral iets aan  Valentijnsdag te doen omdat de partner dat verwacht, terwijl dat bij  vrouwen maar 1 op de 10 is. Valentijnsdag leeft het meest bij mensen die wel een relatie hebben maar niet samenwonen. Een kwart van deze mensen doet iets met Valentijnsdag.

Kaartje sturen populairst
Onder de mensen die hun partner wél verrassen, is het sturen van een  kaartje het populairst. 38% zal een valentijnskaart sturen. De top 5 van  hoe de partner (of stiekeme flirt) verrast wordt, ziet er als volgt  uit:  Kaartje sturen (38%) Iets ondernemen (bijv. uit eten/bioscoop bezoek) (29%) Bloemen geven (24%) Chocola cadeau doen (18%) Parfum cadeau doen (6%)

Liever geen anoniem bericht
Meer dan de helft van Nederland zit niet te wachten op een anonieme  aanbidder. Voor 56% zou een anoniem Valentijnsbericht of cadeau een  onaangename verrassing zijn. 17% zou dit juist heel spannend vinden. Zij  zouden ook wel een idee hebben van wie zo'n anonieme boodschap  afkomstig zou zijn.

www.multiscope.nl

Geplaatst op dinsdag 14 februari 2012 om 11:51
Profielfoto collie
Ik doe niet aan Valentijn. Het is toch eigenlijk voor een geheime liefde, of mis ik iets?

Ik denk ook dat vrouwen eerder iets verwachten dan een man. En dat is vreemd. Mannen houden ook van een kaart, een bloemetje,gewoon, iets liefs, maar bij je eigen relatie kan dit ook op een andere dag.

Als het pril is of een geheime liefde dan is het wel spannend denk ik.
Geplaatst op dinsdag 14 februari 2012 om 15:11
Profielfoto Rita
Ik doe er ook niet aan. Ik zie het belang niet. Voor mijn gevoel wordt het opgedrongen. Als ik mijn man wil verrassen neem ik onverwacht wat croissantjes voor hem mee, daar is hij heel blij mee.
Margarita1943
Geplaatst op dinsdag 14 februari 2012 om 17:30
Profielfoto collie
Klein en onverwacht is ook leuker. En soms van die dingen die iemand blij maken.

En ik blijf toch met de vraag, het is toch ook voor geheheime liefdes? Dan is het misschien wel leuk, maar krijg ik het heen en weer van.

Ik heb een lieve man en lieve vrienden die mij soms gewoon iets leuks geven. En een lief mailtje of een telefoontje als jij het nodig hebt doet ook wonderen.
Geplaatst op dinsdag 14 februari 2012 om 18:13
Profielfoto Rita
Een geheime liefde? oeps :-s Ik heb genoeg aan mijn man! Vandaag gezellig samen boodschappen gedaan. We hebben onszelf getrakteerd op een grote bak kibbeling en bokking op de markt. Ook dat is leuk.
Margarita1943
Geplaatst op dinsdag 14 februari 2012 om 20:30
Profielfoto collie
Ik bedoel voor mensen die allen zijn en op Datingsites of weet ik wat bezig zijn. Of jongeren, weet ik het.

Ik moest gewoon met mijn blonde vriend naar de trimster, ook leuk :-)
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1

Deel deze pagina: