Spring naar de inhoud
Forum overzicht / Nieuws / NRC openbaart vertrouwelijke medische gegevens toestand Friso
Pagina:
1
stethoscope

NRC meldt vandaag uit vertrouwelijke bron dat Prins Friso aan zijn ski-ongeval geen schedelbasisfractuur heeft over gehouden. De behandelend arts zou in een gesprek met een journaliste van het NRC gemeld hebben dat Friso wel geruime tijd onder de sneeuw zonder zuurstof heeft gezeten. Hoe lang is niet met zekerheid te stellen. De lichaamstemperatuur was nog slechts 32 graden. Dat is gunstig omdat bij een lage lichaamstemperatuur het lichaam minder behoefte heeft aan zuurstof.

Momenteel wordt Friso kunstmatig in slaap gehouden en zijn lichaamstemperatuur wordt op een lage temperatuur gehouden. Volgens de behandelend arts is het nu nog niet vast te stellen of Friso een hersenbeschadiging aan dit ongeval overhoudt. In de loop van de week volgt meer duidleijkheid.

Geplaatst op maandag 20 februari 2012 om 17:27
Profielfoto collie
Laat die mensen mer rust totdat er écht nieuws is. Dan komt het echt wel naar buiten hoor. Al dat speculeren. Ze hebben het al moeilijk genoeg.
Geplaatst op maandag 20 februari 2012 om 18:49
Profielfoto Casey
Goed zo Collie... zet je collie-tandjes er in;-) Ik ben het er mee eens, ik stoor me aan de opdringerige telelenzen waarmee bedroefde close-ups in beeld worden gebracht. Terwijl ik dit schrijf, zit RTL Marc v.d. Linden te bazelen dat er elk uur een medisch bulletin had moeten zijn... hou toch op.. Friso is wellicht al hersendood?, geef iedereen toch de ruimte om dit in stilte te verwerken en zich aan laatste strohalmen vast te klampen.

Wat vinden de andere Leefwijzers, of zijn die er eigenlijk niet? (Op een stuk of 5 na;-)?
www.keesdejager.com
Geplaatst op maandag 20 februari 2012 om 21:11
Profielfoto collie
Ik bijt niet hoor Casey :-)

Het zijn mensen met gevoel. Een moeder waarvan een zoon er ernstig aan toe is.

Zijn vrouw die verdriet heeft, de kinderen die hun vader missen,laat ze!

En al dat gepraat in ieder programma. Over hoe het is gebeurd en wat de gevolgen kunnen zijn. Het is gebeurd, punt. En dat is erg voor heel de familie.

Het doet me ook denken aan privé situaties, dan wil je ook rust, rust.
Geplaatst op dinsdag 21 februari 2012 om 16:43
Profielfoto cjb68
Ik denk dat hersenchirurg Kees Tulleken ver buiten zijn boekje is gegaan. Nog erger is dat hij dit bij Pauw en Witteman toegeeft, en hierbij zijn eigen viezie geeft over het uitblijven van meer nieuws over Friso.

Hij meer dan iedereen weet dat hij fout zit en probeert via de media steun te vinden voor wat hij heeft gedaan.

Zoals Casey al zei laat deze mensen met rust ook al klampen ze zich vast aan de laatste strohalm.

Het zou je maar gebeuren dat je via de media moet horen over de gezondheidstoestand van je kind.
Geplaatst op dinsdag 21 februari 2012 om 18:32
Profielfoto 4wieler
Ik denk dat eerder zijn vrouw hier in de fout is gegaan met het via haar krant naar buiten brengen van Friso's toestand. Maar ja, je trekt alleen aandacht als je een bijzondere toer uithaalt hè.......:-(...en daar moet een beetje fatsoen en privacy voor wijken blijkbaar!
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Geplaatst op dinsdag 21 februari 2012 om 18:51
Profielfoto collie
Fatseoen en privacy moet er in mijn ogen altijd zijn.

Het is erg voor die mensen, en ze verdienen, hun rust en tijd om dit te werken.

En nu weer dat gezeur, ik blijf netjes over de schuldvraag?? Grrrrrr, ik ga echt niet bijten hoor, maar .....
Geplaatst op dinsdag 21 februari 2012 om 20:55
Profielfoto Rotterdam
Wat Collie terecht zegt , het is een kwestie van fatsoen en zeker privacy.....niet alleen van deze arts en zijn vrouw maar de ook van de persmuskieten....Bij alles en bij iedereen met de camara er boven op...Ik besef me wel dat het kon. huis erg interessant is maar in dit geval..Friso is een zoon , broer . echtgenoot , vader enz enz....die hebben verdriet laat ze toch met rust...

Ben benieuwd hoe zij zullen reageren als de situatie andersom is.....

ik heb af en toe plaatsvervangende schaamte als dit zie
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1

Deel deze pagina: