Spring naar de inhoud
Forum overzicht / Nieuws / Meld minutenregistratie!
Pagina:
1
oor

Ben je werkzaam in de zorg en moet in jouw instelling het werk nog per minuut worden bijgehouden? Meld dit dan aan het ministerie van VWS.

Staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten (VWS) heeft een meldpunt minutenregistratie ingericht. Zij wil weten wie nog minutenregistratie voorschrijft en waarom dat gebeurt. Je kunt je klachten over minutenregistratie melden op meldpunt-minutenregistratie@minvws.nl  

Bij het ministerie van VWS zijn al tientallen klachten binnen gekomen over minutenregistratie. 'Het is een hardnekkig misverstand dat de overheid dit voorschrijft. Daarom wil ik weten waarom sommige medewerkers nog steeds geconfronteerd worden met de registratie', aldus de staatssecretaris.

Geplaatst op dinsdag 03 april 2012 om 01:21
Profielfoto 4wieler
Als er ook mee bedoeld wordt de minutenregistratie bij (thuis) zorgverleners dan kan ik dat bevestigen. Ik heb net 3 maanden thuiszorg gehad van Icare vanwege een gebroken been. Tot mijn verbazing gebruiken ze een inlog- en uitlogsysteem bij de voordeur. Ik had te maken met 2 tarieven; E. 72,89 en E. 48,79. Betekende dat als je b.v. nog eventjes (5 minuutjes) over koetjes, kalfjes o.i.d. nakletste, de kassa narinkelde voor E. 6,08 (hoog tarief)!     
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Geplaatst op dinsdag 03 april 2012 om 08:49
Profielfoto redactie
@4wieler: meld je het ook via meldpunt-minutenregistratie@minvws.nl ?

Lijkt me belangrijke informatie
Geplaatst op dinsdag 03 april 2012 om 13:54
Profielfoto 4wieler
Oké, gedaan! Icare schijnt trouwens 1 van de duurste zorgverleners te zijn. Maar is gewoon te gek dat je niet eens, bij wijze van spreken, rustig kunt vertellen dat je niet goed in je stoel zit of zo iets dergelijks, die klok tikt maar lekker door.....Gelukkig kreeg ik nog steeds PGB en op advies van het CAK heb ik dat gewoon door laten lopen. Dus niet deze extra zorg via AWBZ gekregen want anders had ik na afloop in de nieuwe regeling PGB gekomen en had ik zeer w.s. veel minder gekregen. Daarom heb ik de factuur onder ogen gekregen en het gedeclareerde bedrag voor die 2 weken in december was E. 2486,29!  
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1

Deel deze pagina: