Spring naar de inhoud
Forum overzicht / De Huiskamer / Afschrikwekkende plaatjes op sigarettenpakjes
Pagina:
1
Geplaatst op vrijdag 15 juni 2012 om 19:32
- verwijderd -
Geplaatst op vrijdag 15 juni 2012 om 20:00
Profielfoto 4wieler
Snoep je met mate (ach ja, het cliché; alles waar "te" voor staat.....) kan het geen kwaad lijkt me. Een stukje chocola p.d. is juist prima (echt mijn ding!), een glas rode wijn is goed voor je bloedvaten net als 1 à 2 borreltjes p.d. waarmee men gezond oud kan worden......Maar dat roken...? Volgens mij moet het eerste artikel / onderzoek nog geschreven worden waarin men stelt dat 1 sigaretje p.d. goed voor je longen (of andere orgaan) is....en daarbij het meeroken van dat ene sigaretje.  
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Geplaatst op vrijdag 15 juni 2012 om 20:17
- verwijderd -
Geplaatst op vrijdag 15 juni 2012 om 21:25
Profielfoto Randolf
Als je 1 wijntje besteld doe je nog geen mens kwaad, terwijl ze ons doen geloven dat het roken van 1 sigaret anderen al schade kan berokkenen... Maar iedereen weet dat roken slecht is, dus waarom dan nog die plaatjes???
Geplaatst op vrijdag 15 juni 2012 om 21:27
- verwijderd -
Geplaatst op vrijdag 15 juni 2012 om 21:53
Profielfoto Randolf
Klopt helemaal Collie, als ik hier om mij heen kijk zie ik veel mensen achter het stuur stappen, die 3 uur geleden ook al niet meer mochten rijden.. Ik denk dat de plaatjes niet helpen, maar wat dan wel??
Geplaatst op vrijdag 15 juni 2012 om 21:57
- verwijderd -
Geplaatst op vrijdag 15 juni 2012 om 23:05
Profielfoto 4wieler
Ik gebruik dan ook het woordje "te". Mensen die half bezopen gaan sturen hebben "te"-veel op, mensen die overgewicht hebben (uitgezonderd die dat hebben door ziekte en/of medicijnen) en die je rustig een dubbele patat of flink stuk taart ziet eten, eten "te" veel en "te" ongezond. Als ik mensen ontmoet die rochelend en naar adem snakkend moeite hebben om zich voort te bewegen maar wel een peuk tussen hun vingers hebben, hebben volgens mij toch echt ook een sigaretje "te"veel gerookt. Wanneer deze mensen in de zorg werken (ik heb dat verschillende keren zelf ervaren) en even tussendoor hun sigaretje moeten roken, ruiken ze door en door naar nicotine. Sorry voor de mensen die er verslaafd aan zijn, maar zelf ruiken ze het volgens mij nauwelijks meer. Maar iemand die zelf niet rookt en nogal last heeft van zijn longen (bronchitis, astma enz.) is dit bijna meeroken, het slaat echt op de keel en het is echt geen aanstellerij. Ik zeg er verder niks van als mij dit overkomt maar hou dan maar mijn neus even dicht of adem even de andere kant op..........  
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1

Deel deze pagina: