Spring naar de inhoud
Forum overzicht / De Huiskamer / Hoogopgeleiden betere behandeling
Pagina:
1
Geplaatst op woensdag 20 juni 2012 om 18:30
- verwijderd -
Geplaatst op woensdag 20 juni 2012 om 19:11
Profielfoto 4wieler
Nou, ik denk dat ik daar een stuk in mee kan gaan; wanneer je je behandelaar kan laten merken dat je wel degelijk op de hoogte bent van allerlei nieuwe genezingsmethodes en ontwikkelingen op medisch gebied, zullen je ze niet zo gauw met een (flut)behandeling wegsturen. Ik denk dat het ook komt omdat de claim mogelijkheden uitgebreider zijn geworden. Verder lijden artsen (vooral de oudere) vaak aan tunnelvisie omdat ze blijven steunen op hun eigen ervaring terwijl, zo blijkt vaak, er "meer wegen naar Rome leiden".....
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Geplaatst op woensdag 20 juni 2012 om 20:00
Profielfoto Casey
Ja, ik denk ook dat het wel degelijk scheelt of je assertief (maar vriendelijk!) bent en je 'huiswerk' gedaan hebt. Op zichzelf is dat ook al oneerlijk: Mensen die beter kunnen communiceren, hebben dus een grotere kans op de beste behandeling. En mensen met voldoende geld ook. Zou niet zo moeten zijn!

Ik denk niet dat de gestegen claimmogelijkheden meespelen.... die zijn nog steeds laag, en de beroepsgroep is nog steeds gesloten en ze beschermen elkaar. Ik heb zelf diverse medische fouten meegemaakt, en mijn patientenvereniging heeft al 10 jaar een claim voor mij en andere 'slachtoffers', maar het kan nog wel 10 jaar duren... vooropgesteld dat ze in het gelijk worden gesteld :-(
www.keesdejager.com
Geplaatst op woensdag 20 juni 2012 om 20:07
- verwijderd -
Geplaatst op donderdag 21 juni 2012 om 11:12
Profielfoto Randolf
Het is oneerlijk... Zou het misschien schelen hoe geinteresseerd je bent?

Het mag niet maar ik kan me voorstellen dat als je daar zit/ligt zonder enige vorm van interesse/aandacht, dat een arts sneller met je klaar is...
Geplaatst op donderdag 21 juni 2012 om 11:22
- verwijderd -
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1

Deel deze pagina: