Spring naar de inhoud
Forum overzicht / Nieuws / The Voice of Holland weigert rolstoeler
Pagina:
1
rode rolstoel

Een liveshow bijwonen van haar favoriete tv-programma The Voice of Holland. Dat is de grote wens van Tanja Erpelinck. Er is echter één groot probleem: Tanja zit in een rolstoel, en rolstoelen kunnen er niet in, aldus RTL. Inmiddels heeft ze drie keer een poging ondernomen, maar drie keer werd haar verzoek afgewezen.

Volgens de website van de ango vindt RTL het het jammer voor Tanja, maar het decor is gewoon niet rolstoeltoegankelijk gemaakt... Bij de Leeuw van Paul de Leeuw en bij BNN's Ranking The Stars was Tanja mét rolstoel gewoon wel welkom.

Tanja stapte naar het Medlpunt Discriminatie, maar helaas konden die geen stappen ondernemen. Er is nog geen overheidsbeleid dat eist dat tv-studio's toegankelijk moeten zijn.

Geplaatst op donderdag 01 november 2012 om 10:25
Profielfoto Casey
Ik weet dat ik nu iets 'onmogelijks' voorstel, want veel mensen kijken naar 'The Voice'. Maar we zijn machtiger dan we denken, zeker in deze tijd van kijkcijferterreur! Moet u eens opletten wat er gebeurt als er bijv. 100.000 mensen niet meer kijken, en via de social media laten weten dat ze het niet eens zijn met dit ontoegankelijke RTL beleid. 

RTL.... dat betekent toch: Rampzalige Toegankelijkheids Lariekoek? ;-)
www.keesdejager.com
Geplaatst op vrijdag 02 november 2012 om 06:39
Profielfoto redactie
Goed idee! Het help als je onderaan dit bericht op het Hyves, Tweet of facebook knopje klikt
Geplaatst op zaterdag 03 november 2012 om 23:25
Profielfoto 4wieler
Als MD hier niet iets aan kan doen waarom dan niet proberen dit via b.v. SBS6/HvN bekend maken of misschien R.v. Velzen mailen of hij iets kan regelen. Hij heeft dan geen aanpassingen nodig maar hij zou zich toch wel een beetje kunnen inleven in de situatie van rolstoelers? Ik denk daar vaak aan; er wordt steeds vaker aan het eind van een programma, zoals b.v. DWDD of Kassa, gezegd als je hun uitzending wil bijwonen dat je je dan kunt aanmelden maar als ik dan die ruimte bekijk.....zou dat best eens problemen gaan opleveren. Eigenlijk zouden rolstoelers gewoon regelmatig zich voor allerlei uitzendigen moeten opgeven. Hoe meer, hoe liever, hoe eerder zij rekening gaan houden met rolstoelers! 

Is het trouwens iemand opgevallen dat in het nieuwste spotje van x4all geen enkele rolstoeler (op de achtergrond) meer voorkomt zoals in een eerder spotje (tenminste, ik kon het niet ontdekken)....jammer toch! Ik ga ze toch maar eens een mailtje sturen daarover, misschien doen jullie mee?

https://blog.xs4all.nl/2012/10/17/making-of-nieuw-reclamefilmpje-voor-televisie-van-xs4all
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1

Deel deze pagina: