Spring naar de inhoud
Forum overzicht / Columns / Kapstok - column Marius van den Bos
Pagina:
1
Nieuws

Onlangs had ik een vriendin van mij aan de lijn. Ik heb haar ontmoet tijdens mijn PaaZ-opname van enkele jaren geleden. Zij was mijn PaaZ-mentor. Dus ze weet waarover ze praat. Tijdens dat telefoongesprek plaatste ze voor mij een goede opmerking, namelijk: dat ik alles wat mij nu overkwam aan de "kapstok NAH" weet te hangen. En daar heeft ze volgens mij gelijk in.

Alles wat ik moeilijk vind, plaats ik onder het "kapstokje NAH". Het kapstokje gebruik ik als een "vluchtplaats" voor als iets moeilijk voor mij dreigt te worden of is, realiseer ik mij nu. Ik weet dat ik NAH heb. Die NAH draag ik gedwongen als een jas om mij heen. Tenminste,  zo voelt dat. Nu hang ik die jas steeds vaker aan de "kapstok", realiseer ik me. En dat wil ik niet. Daarom wil ik van die "jas & kapstok" af.

Maar mijn N.A.H. moet ergens naar toe, realiseer ik me. Het jas-verhaal gaat niet meer op voor mij. Ik moet het dichterbij plaatsen. Iets als een huid. Je bent toch ook niet de gehele dag met je huid bezig; een huid heb je! Op die manier hoop ik het "kapstok-verhaal" te tackelen en er van af  te komen, en mijn NAH een plaats te geven!

Marius van den Bos

augustus 2010

Marius van den Bos is - zoals hij zelf zegt - een trotse NAH-er. NAH staat voor niet-aangeboren hersenletsel. In 2003. kreeg hij een hersenbloeding. Hij verbleef lange tijd in een verpleeghuis. Eigenlijk wilde hij weer aan het werk, maar die druk kan hij niet meer aan. Nu ontdekt hij in het activiteitencentrum  nieuwe talenten. Hij schildert. En via internet 'reist' hij de hele wereld af. Frustaties dat hij niet meer alles kan, schrijft hij van zich af. Dat resulteert in korte columns voor Leefwijzer, columns over zijn belevenissen van alle dag.

Geplaatst op dinsdag 10 augustus 2010 om 16:14
Profielfoto Marianne1
Voor Marius.  Wij zijn met de rolstoelbus naar Parijs gereden. Ik kan je van harte Hotel Arioso in Parijs aanbevelen. Aangepaste kamers beneden, plank achter de voordeur voor de eerste trede.  En vlak bij alle "attracties" :-) op kwartier rolstoelrijden/loop afstand.

Geen gemier van reisorganisaties, die er toch geen verstand van hebben!

groetjes Marianne
keep on smiling
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1

Deel deze pagina: