Spring naar de inhoud
Forum overzicht / Boekenhoek / In therapie
Pagina:
1
Therapie

• Is therapie iets voor mij?
  • Wat voor soorten bestaan er?
  • Is je leven beter als het wordt geanalyseerd?

Psychotherapie is populair. Er bestaat heel veel informatie over. Boeken, films en tijdschriften.
En nu ook de tv-serie In therapie.
Er bestaan veel mythen en vooroordelen over therapie.
Als je geen ervaring hebt met therapie kun je jezelf afvragen wat er gebeurt achter die deuren.

In de serie In therapie wordt vijf dagen per week, een psychotherapeut in zijn praktijk gevolgd in zijn werk.
In elke aflevering zien we een sessie met een patiënt. Het gaat niet om mensen die er heel erg aan toe zijn.
Maar dingen waar mensen zoals jij en ik ook mee worstelen. Daarom zullen veel mensen er iets in herkennen.
Kijkers zullen zich de belangrijke vraag stellen: is het leven beter als het wordt geanalyseerd?

Ik heb niet naar de serie gekeken. Ik geloof wel in de soorten van therapie. Mocht ik ooit hulp nodig hebben, dan zal ik die ook zoeken.
Misschien is het voor mensen die niet lekker in het leven staan, een goede serie, en een goed boek.
Het boek is helder en duidelijk.
Martine Goosens (Bloemendaal,1968) is advocaat, freelance journalist en tekstschrijver. Zij studeerde rechten en psychotherapie en heeft diverse vormen van psychotherapie gevolgd.
In therapie is haar eerste boek.

Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1

Deel deze pagina: