Spring naar de inhoud
ja ik verwacht veel goeds
9 stemmen (16%)
niet goed niet slecht
8 stemmen (14%)
nee bezuinigingen treffen mij hard
34 stemmen (61%)
geen idee
5 stemmen (9%)
Totaal 56 keer gestemd.

Bezuigingen Kabinet Rutte

Forum overzicht / De Huiskamer / Bezuigingen Kabinet Rutte
Pagina:
1
Geplaatst op maandag 25 oktober 2010 om 10:41
Profielfoto YerrieH

Het nieuwe kabinet Rutte moet stevig gaan bezuigingen. Maar gaan ze dat ook eerlijk doen? Duidelijk is in ieder geval dat kunstenaars en cultuur in ieder geval de klos zijn. Ook het milieu en de vergroening worden flink getrofffen. Maar grote vraag is hoe pakken de bezuigingen uit voor jou persoonlijk? Wat denk jij?

art is a joy
Geplaatst op maandag 25 oktober 2010 om 13:49
Eerst die z.g."Islamisering" eens terugbrengen naar leefbare proporties .. alle aanslagdreiging zegt genoeg over de verborgen motieven; de moord op van Gogh heeft zo te zien geen inzichten gegeven; 9-11, wie weet het nog ???? Fortuyn ook DOWN ; door die halfzachte malloot ??? Heeft Oswald Kennedy omgelegd??  dat weten we toch wel beter. Ik ben al 3 maal overvallen door lichtgetintemedelanders ... 2 maal in m'n huis ingebroken en een dochter mishandeld door soortgelijke lievelingen.. bij de aangifte kwamen 2 schattige lichtgetinte huppeltjes op het politiebureau even wat pistolen stelen, nadat ze zielig vroegen of ze even mochten plazzennn.

Genoeg is genoeg ... en is eigenlijk al te veel ...

Als we geen geld meer hoeven te verspillen aan "lichtgetinte" ellende in AL z'n vormen,houden we ontzettend veel geld over voor de lieden, die nog wel borg staan voor een fris Nederland.

De wao-ers en bejaarden mochten wél als criminelen afgezeken worden en Nederland liet zich toen geheel juichend misleiden ... nu graag een echt antwoord op de vraag, wat "een/de allochtoon" kost en gaat kosten én al heeft gekost.

Het mag niet gezegd worden???. Zelfs Merckel heeft het in de gaten....

Het wordt tijd voor een riante schijfopruiming ???...ja,toch???  Defragmenteren doet ook veel goed...virusopruiming?? ja, graag.

Referendum over hoe het nu verder moet??  ja graag, ook in België, frankrijk, duitsland, denemarken e.d.

Laat Griekenland enzo maar weg, weer een bak oplichters minder ??? Zie de gore pensioenfraude. We worden écht aan ALLE kanten geplukt, maar o.a CDA en PVDA laten dit land al heel lang zinken, dat is wel duidelijk nu.

Maak het verhaal zelf af en kleur de plaatjes ; Oh,ja, dit is een geval van vrije meningsuiting .... wraking is nog niet nodig, toch????
Geplaatst op maandag 25 oktober 2010 om 19:04
Profielfoto nelemans
Zo zo, dat is ferme taal wat hierboven staat. Maar goed, hij zegt wel wat ie wil zeggen en daar heb ik wel respect voor. Ook ik geef dit kabinet de voordeel van de twijfel. Ik ben zeer  benieuwd hoe de drie musketiers het daar in Den Haag gaan doen. Misschien zijn we tijdens de vorige kabinetten wel anders gaan denken en is het tijd voor veranderingen. En wat die bezuinigingen betreft: dat zal wel wel meevallen. Eerst zien, dan geloven.
Geplaatst op maandag 25 oktober 2010 om 19:32
Profielfoto Rozemarijn
Nou Ferdinand, met jou ga ik dus in ieder geval de kerstdagen niet doorbrengen! Wat ben je van plan: om twee dagen lang onder je kerstboom te gaan zitten afgeven op allochtonen?! Ga gerust je gang, maar ik doe niet mee. Kom op zeg, geen enkel WELDENKEND mens kan toch beweren dat alle narigheid van tegenwoordig veroorzaakt wordt door allochtonen? En ja, Angela Merkel zei dat de interculturele samenleving in Duitsland mislukt is, dat klopt. Maar als verschillende bevolkingsgroepen er niet in slagen om in vrede met elkaar samen te leven, is het wel heel gemakkelijk om de "schuld" daarvan bij één bevolkingsgroep neer te leggen, vind je ook niet?

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik kom ook heel veel irritante autochtonen tegen.

En ik geloof er dus helemaal niks van dat alle problemen zijn opgelost, als alle allochtonen de deur gewezen worden.

Sorry, maar ik vind mensen met jouw soort opvattingen even griezelig als welke extremist dan ook.
Geplaatst op maandag 25 oktober 2010 om 19:44
Profielfoto Rozemarijn
En even over bezuinigingen nog: ik maak me zorgen over het feit dat een kwart van de bibliotheken dreigt te verdwijnen. Een heel slecht plan, vind ik!
Geplaatst op dinsdag 26 oktober 2010 om 09:37
Profielfoto Sammy
Van de week moest ik ineens denken aan de telefooncellen van vroeger. In de tijd dat er nog geen mobieltjes waren had je overal telefooncellen. Herinner je nog dat daar telefoonboeken in waren? En dat die heel bleven? Zou je nu eens moeten doen; in no-time zouden die in de fik gaan. Wat is er met dit land gebeurd? Is dat de schuld van de allochtonen?

@ Ferdinand snap ik heeeel goed. MIjn moeder van 80 woont in zo'n flat die vroeger geheel blank was en waar nu alleen maar allochtonen wonen. Je zou die flat eens moeten zien: in 10 - 20 jaar tijd volkomen uitgewoond. Gebroken ramen, graffitti, en overal troep en vuil, in de flat, maar ook daarbuiten. Van een nette burgelijke buurt is het de meest criminele buurt geworden, voortdurende inbraken en 's avonds van die groepen jonge mannen die tot diep in de nacht lopen te schreeuwen. Het is echt onvoorstelbaar maar het meerdeel van die allochtone vrouwen die al decennia in NL woont spreekt nog steeds geen woord Nederlands.

Rozemarijn heeft wel gelijk dat het onzin is om alle narigheid te danken aan allochtonen, maar als je zelf in zo'n onveilige buurt woont piep je wel even anders.

Dat het kabinet er wat (positiefs) aan kan doen betwijfel ik. De (allochtone) jongeren die problemen geven zijn geboren en getogen Nederlanders.

De bezuigingen treffen juist de zwakkeren en dat wat iets moois en goed aan de samenleving wil toevoegen (cultuur, natuur, zorg).

PVV heeft een grote mond over vrijheid, maar hun plannen beperken juist onze vrijheid; voor je het weet leven we in een volkomen gecontroleerde samenleving. Hoezo vrijheid....?
Geplaatst op dinsdag 26 oktober 2010 om 20:40
Profielfoto Rozemarijn
Zeker, het lijkt mij ook vreselijk om in een onveilige buurt te wonen. Maar twee lesbische vriendinnen van mij zijn destijds weggetreiterd uit een buurt, waar alleen maar autochtonen woonden. Dus ik wil eigenlijk alleen maar zeggen: geef niet de allochtonen overal de schuld van. By the way: ik vind dat iedereen, die zich asociaal gedraagt, aangepakt zou moeten worden. Allochtoon, autochtoon, maakt niet uit!
Geplaatst op dinsdag 26 oktober 2010 om 23:33
een wijk waarin alleen autochtonen wonen ??? ... het was toch in het Utrechtse Zuilen ??? ... misschien ligt iedere blanke daar op een zonnebank??, maar ik zag daar buiten proportie veel lichtgetinte medeknuffels. met nog meer scooters als oorlogswapen. Ik woon overigens in een relatief veilige buurt, maar door verlegging van een rondweg én voorlopig vrij parkeren, dient de wijk nu als opslagplaats van "zwarte" handelsauto's, drugsauto's, inbrekertuig, dat 's nachts rustig wacht in handig opgestelde halfverduisterde zwarte auto's mét zwart mutsje op ... 'k stond erbij en ik keek ernaar.. oftewel dat wachten in de auto heb ik op verzoek van de politie ook gedaan.. en dan zie je echt meer dan in de schouwburg.

Ook sliepen veel gekleurde lievelingen o.a. in een parkje waarvan we er gelukkig?? nog een aantal hebben. Zeer luidruchtige (te snelle scooters en te dure auto's rijden af en aan.) drughandel in de nacht aldaar met zo nu en dan een afrekening per pistool en messen. Katten werden ook voor de lol even neergelegd, want als je "geloof" je ver boven de christenhonden stelt, is dat ook een leuke peuleschil. De gemeente had het parkje net voor 1,5 miljoen verfraaid. Nu is het met de bulldozer weer plat gemaakt .... tsjah,wat kosten die vele zeer foute allochtonen??... meer dan we kunnen bezuinigen??????? ...

Tsjah, welke geestelijke bagage breng je mee uit landen met levendige [/b][b]bloedwraak en stupide primitieve eerwraak en totale corruptie als bestaansmiddel....Pim Fortuyn riep het al 10 jaar geleden,...en het koste hem snel de kop ...nog niets verbeterd in al die jaren ... zelfs Merckel ziet en zegt het eindelijk ook ... zehr bedeutungsvoll, jahh??

Ik kan er een fraai boek over schrijven, wat ik dan maar simpelweg "Mein Krampf" ga noemen ... en het is nog de simpele waarheid ook ...

Natuurlijk moet iedere verzieker stevig aangepakt worden, maar het is toch onderhand duidelijk dat wit en zwart niet gelijkelijk langskomt.

Ik zag net op "Opsporing verzocht" een forse smerige gewapende nachtelijke overval door weer lichtgetinte braverikjes, die zonder meer raak schoten met kleine kinderen erbij ... mijn goedkeuring gaat uit naar de doodstraf voor dit soort extreem geweld ... ook standrecht is gewoon goed. ZE ROEPEN HET OVER ZICHZELF AF ... anders gaan ze gewoon door en ben jij, of je kind en noem maar op, morgen aan de beurt.

dit was weer een stukje gewone vrije meningsuiting na jaren ervaring te hebben opgedaan... okéé...dankewel...
Geplaatst op woensdag 27 oktober 2010 om 22:37
Profielfoto Jeroen
Mijn Krampf  :-) Titel past goed bij je stukjes.

Zwaarder straffen lost geen bal op en helpt ook niet. Tegendeel zelfs. Kijk naar Amerika waar ik geloof 10% van de bevolking uiteindelijk in de gevangenis belandt. De criminaliteit is daar door zwaardere straffen echt niet minder geworden.

En in de praktijk komen er meer criminelen uit de bak dan er in gaan (als je begrijpt wat ik bedoel.) Uiteindelijk schaad je meer mensen én jezelf als samenleving.
it takes two to tango
Geplaatst op donderdag 28 oktober 2010 om 16:44
Profielfoto collie
Ik ben het met Jeroen eens, staffen lost niks op. Mijn gedachten gingen naar dit nummer van Jenny Arean. Iemand moet het doen.

http://www.youtube.com/watch?v=9yv2AG3e1T8&p=FEEFCF31C0E74C30&playnext=1&index=5
Geplaatst op donderdag 28 oktober 2010 om 17:58
Profielfoto Rozemarijn
Pffffff, Ferdinand, zullen "we" de concentratiekampen ook maar weer in "ere" herstellen??!!

Echt hoor, ik heb liever een (niet-extremistische) allochtoon (jawel, die bestaan ook) als buurman dan jou!
Geplaatst op dinsdag 02 november 2010 om 22:51
Profielfoto toy
Ferdinand weer even rustig :-)?

Las vandag in Volkskrant over de gevolgen van de bezuinigingen voor mensen die werken in sociale werkplaatsen. Je hart breekt, waar zijn ze in godsnaam mee bezig? Deze mensen maken echt geen kans op gewoon werk. Dat ze meer kans op een baan krijgen door ze op de sociale werkplaatsen te ontslaan is een grove leugen. Mensen die (vaak na een jarenlange wachtlijst) eindelijke een zinvolle dagbesteding gevonden hebben zitten straks weer achter de geraniums te verpieteren; qua kosten spaart het nauwelijks iets uit.

Deze bezuinigingen gaan ten koste van de aller zwaksten. Over topsalarissen, bonussen en de aanpak van banken (die de oorzaak van deze bezuigingen zijn) hoor ik Rutte en consorten niet. Waar blijft Wilders nu met zijn grote mond...?
go with the flow
Geplaatst op woensdag 03 november 2010 om 01:48
Ferdinandje  was altijd al rustig, maar zei het even duidelijk om anderen het mogelijk te maken om z'n mening te kunnen volgen én te weerleggen ... maar dat laatste gaat nogal ongenuanceerd.

Over dit onderwerp heb ik het één en ander te zeggen, maar wacht nog even op andere meningen, zodat de discussie wat breder wordt ???.

Ik vraag me heel sterk af, of de nogal onzichtbare onmenselijke ingrepen van Lubbers en z'n kroonprins Brinkman én de achterbakse doorgedrukte smeerlapperij van Balkenbende en z'n vazal De Geus eigenlijk wel bekend zijn aan de gewone Hollander/Nederlander/Medelander.

Ik liep jaren mee met keuringen van aanstaande Wao-ers en zag de immense corrupte spelletjes tussen uitkeerders en re-integratiefabriekjes ... de gehandicapte als pion in een smerig schaakspelletje, waarbij de "reintegratiedeskundigen" al vooruit betaald werden om wat nonsens-mogelijkheden voor de cliënt op papier te jassen ... het ging hierbij om grof geld .... managerpraktijken dus.

DUZZZZZ...Wilders als makkelijk doelwit en zondebok toont een gebrek aan kennis van de voorgeschiedenis....oegh, ik heb gezegd .... zie je wel, dat ik best lief ben ???... Overigens heeft Geertje al het één en ander over ouderen toegezegd, dacht ik gehoord te hebben???
Geplaatst op 14 november 2010 om 07:21
Profielfoto Jotiko
Ferdinand, als je zelf ongenuanceerd schrijft is de kans op een ongenuanceerde reactie natuurlijk erg groot.

Ik vind het erg makkelijk om allochtonen overal de schuld van te geven.

Wat dit kabinet betreft: dat is eigenlijk erg simpel. Bij een rechts kabinet weet je gewoon dat mensen die het moeilijk hebben in de samenleving de sigaar zijn.

Je ziet het nu al: de rijkeren worden gespaard waar het kan, en de mensen met een uitkering of een klein loontje worden verder uitgekleed. Dat gaat zo vier jaar door (hopelijk korter) en dan kunnen we weer naar de stembus. Hopelijk wordt Nederland dan eens wakker en luistert de politiek eindelijk eens naar de kiezers. CDA is ongenadig afgestraft tijdens de verkiezingen maar zit nu toch in het kabinet. Een beter bewijs dat de politiek totaal niet luistert is er toch niet?
This too will pass
Geplaatst op zaterdag 27 november 2010 om 10:32
Profielfoto nelemans
Ik zal wel zien wat er gaat gebeuren maar ik denk wel als de bezuinigingen Rutte persoonlijk treffen, hij wel anders praat. En wat de allochtonen betreft: ik denk dat wijzelf de verantwoordelijk zijn voor wat Nederland nu is.
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1

Deel deze pagina: