Spring naar de inhoud
Forum overzicht / De Huiskamer / Vriendschap tussen man en vrouw
Pagina:
Geplaatst op maandag 25 oktober 2010 om 21:46
Profielfoto collie

Afgelopen zaterdag hoorde ik op de radio een gesprek met Carolien Roodvoets
Eén keer trek je de conclusie: vriendschap tussen een man en een vrouw is een illusie. Of toch niet? Het ging erover of een vriendschap tussen een man en een vrouw mogelijk is. Vroeg of laat kunnen man en vrouw toch in bed belanden?
Carolien denkt net als ik dat het mogelijk is, maar dat je allebei goed je hoofd erbij moet houden. Anders is het einde vriendschap. Fantaseer, maar doe niets in de praktijk met die fantasie.

Volgens mij kan er wel een 'gevaar'  zijn als er partners zijn. Al ga je met je vriend of vriendin alleen naar het theater, of uit eten, of wandelen kan het? Of wordt op een gegeven moment de partner toch jaloers? Of je kunt over bepaalde onderwerpen beter met je vriend of vriendin praten dan met je partner kan dit?

Ik denk als je eerlijk bent dat het wel kan. Of komt op een gegeven moment wel de chemie om de hoek kijken?

Ik ben reuze benieuwd wat jullie ervan vinden?

Geplaatst op dinsdag 26 oktober 2010 om 10:41
Profielfoto nelemans
Kun je dat radiogesprek ergens terug vinden?
Geplaatst op dinsdag 26 oktober 2010 om 11:18
Profielfoto collie
Ik kan het niet vinden. Maar het was in radio programma Cappuccino afgelopen zaterdag.

Ik heb natuurlijk niet het gesprek samengevat. Het heeft mij alleen aan het denken gezet.
Geplaatst op dinsdag 26 oktober 2010 om 14:11
Profielfoto Jeroen
Tellen ex vriendinnen ook? Ik heb met een aantal ex-vriendinnen een heel goede vriendschap zonder dat dat bedreigend is voor mijn huidige vrouw. Maar misschien komt dat omdat we dat sexuele al gehad hebben?
it takes two to tango
Geplaatst op dinsdag 26 oktober 2010 om 14:44
Profielfoto collie
Grappige vraag Jeroen. Een ex-vriendin is toch ook een vrouw? Misschien is dat extra gevaarlijk een ex, voor je huidige relatie?

Ik denk dat het kan als iedereen eerlijk is. En jij en je partner zo te lezen ook. Dat is fijn.
Geplaatst op dinsdag 26 oktober 2010 om 15:05
Vriendschap tussen man en vrouw moet kunnen wat mij betreft als je maar eerlijk bent tegen elkaar. Zo heb ik een aantal vriendschappelijke relaties met het andere geslacht. Ik kan het heel goed vinden met mijn vrienden.We hebben een echte vriendschappelijke relatie en weten van elkaar dat het nooit een liefdes relatie kan worden. Het is altijd gezellig als we elkaar zien en ondernemen leuke dingen. Daarnaast is er ook plaats voor een goed gesprek. Omdat we weten hoe het zit zal er ook nooit een ongemakkelijke situatie ontstaan. Maar mocht de 1 toch meer gaan voelen voor de ander dan is daar altijd de ruimte voor om er over te praten zonder dat onze vriendschap in gevaar komt.
Geplaatst op dinsdag 26 oktober 2010 om 20:43
Profielfoto Rozemarijn
Daar draait het om inderdaad: om eerlijkheid. Want tussen een man en een vrouw kunnen onderhuidse spanningen bestaan. Hoeft niet, maar kan wel. Dat hoeft echter niet persé een probleem te zijn, ALS je er maar eerlijk over kan praten met elkaar.
Geplaatst op woensdag 27 oktober 2010 om 22:43
Profielfoto Jeroen
@lag mooi gezegd! Fijn dat die ruimte er is om er over te praten.
it takes two to tango
Geplaatst op woensdag 27 oktober 2010 om 23:38
Profielfoto 4wieler
Maar wat wordt er bedoeld met "eerlijk erover praten"? Ga je tegen je vrouw/man zeggen; "ik ben verliefd op je vriend(in), heb je daar bezwaar tegen?" Of zeg je "ik heb wel erg diepe gevoelens voor één van jullie, zullen we dat even in de groep gooien?".....

Mij lijkt het eerder gewenst dat je respect hebt voor de stelletjes onder je vriendenkring, daar blijf je van af, en dat de vrijgezellen(innen) best iets mogen beginnen met elkaar. Het enige wat ik dan wel erg vervelend vind is dat bij een pas verliefd stel soms in aanwezigheid van de rest van de vaste vriendenkring de hele omgeving negeert en niet meer aanspreekbaar is, een beetje irritant eigenlijk. Ik zou dan zeggen ga lekker ergens anders "alleen op een eiland" zitten...! 
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Geplaatst op donderdag 28 oktober 2010 om 09:56
Profielfoto collie
Nou het ligt iets anders. Een man heeft een vriendin (niet zijn relatie) Een vrouw heeft een vriend (ook niet haar relatie) Dit gaat heel goed, maar het kán voorkomen dat iemand iets voor de ander gaat voelen. Dan zou je daar ten eerste met die persoon over moeten praten. En als die ander verliefd wordt op jou moet die dat weer bespreekbaar maken.

@Lag legt het toch mooi uit? Praten, praten, praten, ja. Met je partner, met je vriend of vriendin, eerlijk zijn.
Geplaatst op donderdag 28 oktober 2010 om 09:59
Profielfoto Jeroen
@4wieler "dat je respect hebt voor de stelletjes onder je vriendenkring, daar blijf je van af" ... alsof je gevoelens kunt stoppen
it takes two to tango
Geplaatst op 07 november 2010 om 15:39
Profielfoto cham
Of het komt door mijn leeftijd of door iets anders maar ik heb met tenminste 3 vrouwen een vriendschappelijke band van meer dan 5 jaar en we hebben niet een keer het gevoel gehad dat we met elkaar naar bed moeten.

OK, een van de vriendinnen is een stuk ouder maar de andere twee zijn rond mijn leeftijd en er iets onder. En alletwee vallen zeker binnen mijn aantrekkingssfeer dus dat is het ook niet.

Ik ben met eentje regelmatig uit geweest naar van alles en nog wat inclusief een sauna dus....

Vriendschap zonder verdere bijbedoelingen bestaat echt.

Con
Con_van_der_Ham
Geplaatst op 07 november 2010 om 15:46
Profielfoto cham
@4wieler @collie Het is inderdaad een kwestie van heel eerlijk en open tegenover elkaar zijn. In je eigen relatie en naar de vriendinnen/vrienden daarbuiten.

Een van die vriendinnen weet dat ik haar aantrekkelijk vind en dat weet mijn vrouw ook. En haar man en mijn vrouw vinden het ook niet erg als we uitgebreid elkaar omhelsen bij ontmoeten en weer uit elkaar gaan.

Maar we weten allemaal dat als er iets zou gebeuren we het ook eerlijk zouden zeggen tegen iedereen. Dat is de betekenis van eerlijk en open tegen elkaar zijn.

Con
Con_van_der_Ham
Geplaatst op maandag 08 november 2010 om 01:03
Profielfoto 4wieler
@Jeroen; Ik denk dat er tegenwoordig in deze ik-wereld te gemakkelijk wordt toegegeven aan "...gevoelens kun je niet stoppen". Als je in een hechte vriendenkring valt op 1 van een stelletje zou je toch ook eens je verstand erbij kunnen gebruiken? Je dan eens afvragen of het je waard is een breuk/flinke deuk in die hechte vriendschap te slaan voor misschien een verliefdheid die na een tijdje, als de spanning eraf is, over is. Ik zeg niet dat het verboden is maar ik denk dat je na je hart ook zeker je verstand moet gebruiken in zo'n situatie. Hechte vriendschappen zijn gebaseerd op o.a. volste vertrouwen naar elkaar toe.  
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Geplaatst op dinsdag 09 november 2010 om 02:52
Profielfoto Rozemarijn
Eh, vierwieler, of hoe je ook mag heten? Volgens mij gaat dit topic helemaal niet over stelletjes, maar over vriendschap tussen man en vrouw. En ja, dat kunnen ook single mannen en vrouwen zijn, waar dat bij speelt. Zo heb ik bijv. al jaren diverse lieve vrienden, die ik ook aantrekkelijk vind. Zij single, ik single, dus je zou kunnen denken: wat let je? Nou .................. dat zal ik je vertellen. Ik wil de vriendschap niet op het spel zetten, dus ik ga geen sex hebben met die mannen. Maar ik heb daar wel eerlijk met hen over gepraat. Doe je dat niet, dan krijg je van die broeierige toestanden ................... met veel onduidelijkheid. Not my style!
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:

Deel deze pagina: