Spring naar de inhoud
Forum overzicht / Artikelen / Van alle longen die ik ooit had....
Pagina:
1
Dunja Maes met cheque van 1.250 euro

Van alle longen die ik ooit had, ben jij de beste. Dit is de opvallende naam van de weblog van Djuna Maes. Op haar weblog noemt Dunja zichzelf Miss Piggy. Daarover schrijft ze: "MissPiggy. Jup. Dat ben ik. Genoemd naar mijn Prednison-onrembare-eetlust. Ik heb Cystic Fibrosis, waarvoor ik eind 2009 Super-The Best-nieuwe longen heb mogen krijgen. Helaas kreeg ik chronische afstoting en begon het wachten op 'longen nummer 5 en 6'. Dankzij een tweede DonorHeld ben ik gered. Ik leef nu met heerlijke Lucht en Zing met het Raam open. 'What a difference a day makes'."

1.250 euro
Onlangs dook Djuna op in het nieuws. In december begon zij een actie op haar weblog om geld in te zamelen voor de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting (NCFS). Voor iedere nieuwe volger van haar weblog zou de NCFS een geldbedrag ontvangen. Haar actie leverde ruim 1.250 euro op (gesponsord door Vivisol, 'Duinconsult' en 'WATTT Professioneel met licht').

Humor, wanhoop en verdriet
Haar weblog 'Van alle longen die ik ooit had, ben jij de beste' is zeker een bezoekje waard! Op haar webblog beschrijft Djuna hoe het is om te wachten op een oproep voor een longtransplantatie, de enige mogelijkheid om haar leven te redden. Ze maakt je deelgenoot van haar wensen, haar wanhoop, haar humor, haar verdriet, haar toekomstdromen, haar doorzettingsvermogen en haar wachten.

Van alle longen die ik ooit had, ben jij de beste

Foto - NCFS
chequeoverhandiging, van links naar rechts Jacquelien Noordhoek (NCFS), Nelice (van Vivisol) en Djuna Maes

Geplaatst op dinsdag 01 februari 2011 om 11:16
Profielfoto collie
Ik ben nooit zo'n weblog bezoekr. Maar ik heb hier al eerder over gelezen en ik heb het weblog bezocht. Het is inderdaad een aanrader!
Geplaatst op maandag 07 februari 2011 om 09:46
Profielfoto toy
Wie heeft zijn donorcodicil ingevuld?
go with the flow
Geplaatst op dinsdag 08 februari 2011 om 11:49
Profielfoto collie
Ik. En ik hoop dat veel mensen het invullen of hebben ingevuld.
Om te reageren moet je geregistreerd en ingelogd zijn. Klik hier om je aan te melden!
Pagina:
1

Deel deze pagina: